herstelpunten verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hook

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
15
Geachte lezer,

Ik heb windows 7 en heb voor systeemherstelpunten waarschijnlijk voldoende schijfruimte gereserveerd (20% van 160Gb schijf). Toch verdwijnen een dag na het aanmaken de herstelpunten.

Gekeken naar configuratie van herstelpunten, maar volgens mij kan ik nergens optie kiezen om herstelpunten te behouden of weg te gooien?
 
Hoi,
je hebt toevallig niet een of ander opruimprogramma die dagelijks je pc opruimt inclusief je herstelpunten? Zo niet dan zou ik eens Mbam (klik op de link in m'n handtekening) erop loslaten.
 
Geem malware

De herstelpunten verdwijnen inderdaad na 24 uur. Ik zou niet weten weten opruimprogramma actief is. Ik heb C-Cleaner, maar deze ruimte naar mijn mening alleen handmatig op? Zal ik C-cleaner anders eens verijderen of heeft dat geen zin. Welke andere opruimprogjes zouden actief kunnen zijn? Windows 7 zelf?

De scan met MBAM leverde een schone PC op, dwz geen malware.

De C-schijf heeft 112 van de 149 Gb beschikbaar, dus volgens mij ook geen ruimteprobleem.....
 
Sorry voor de wat late reactie, ja eerlijk gezegd weet ik 't dan eigenlijk ook niet. Als je ingestelde schijruimte te krap is dan worden de oudste herstelpunten verwijderd en niet de nieuwste en 20% moet idd genoeg zijn. Hoop dat iemand anders je wellicht verder kan helpen.
N.B. Zelf heb ik systeemherstel uitgeschakeld en een aparte datapartitie aangemaakt (dus ook de mappen documenten en andere zaken verplaatst) en een image gebrand op DVD voor noodgevallen. Gelukkig nog nooit nodig gehad.
 
Kijk eens in Windows-logboeken bij Systeem en filter het logboek op Gebeurtenis-Id 33.
Daar staat de reden van verwijderen en kun je tevens zien of het inderdaad iedere dag is.
 
Gebeurtenis 33 treedt niet vaak op

Ik heb gekeken naar gebeurtenis 33. Deze trad maar eenmalig op, namelijk bijna 14 dagen geleden (12-10-2010).

Ik heb ook nog gekeken naar volume shadow copy-service (na googlen). Als ik dit in veilige modus check door middel van "vss admin list shadow copy" , geeft de computer aan: "een onderdeel van de volume shadow copy service heeft een onverwachte fout aangetroffen. Controleer het gebeurtenislogboek van de toepassing voor meer informatie". Ik weet nu niet of ik hier verder moet Wie weet raad?
 
Zou dit van toepassing kunnen zijn?
Waarom worden FAT32-schijven niet beschermd met Systeemherstel?

Systeemherstel biedt geen bescherming voor FAT32-schijven en andere FAT-schijven, omdat FAT-schijven geen ondersteuning bieden voor schaduwkopieën. Schaduwkopieën bevatten gegevens over wijzigingen in documenten en systeembestanden. Schaduwkopieën kunnen alleen worden gebruikt bij het NTFS-bestandssysteem. In deze versie van Windows maakt Systeemherstel gebruik van schaduwkopieën om herstelpunten te maken. Als u systeembestanden opslaat op een FAT-schijf, kunt u Systeemherstel niet gebruiken om wijzigingen ongedaan te maken.
 
zowel d:\ als c:\ zijn NTFS geformateerd

Beste Dorado,

Zowel mijn d als c-schijf zijn NTFS geformatteerd, dus FAT32-perikelen zullen het wel niet zijn.

groeten, Hook
 
Ik heb gekeken naar gebeurtenis 33. Deze trad maar eenmalig op, namelijk bijna 14 dagen geleden (12-10-2010).

Ik heb ook nog gekeken naar volume shadow copy-service (na googlen). Als ik dit in veilige modus check door middel van "vss admin list shadow copy" , geeft de computer aan: "een onderdeel van de volume shadow copy service heeft een onverwachte fout aangetroffen. Controleer het gebeurtenislogboek van de toepassing voor meer informatie". Ik weet nu niet of ik hier verder moet Wie weet raad?

Met Start -> Uitvoeren -> eventvwr.msc kom je in de logboeken...
 
Opgelost: Shadow Copy service

Beste allemaal,

Het probleem is opgelost. Ik heb de goede raad van een vriend gekregen en het probleem is opgelost. Het had te maken met de volume shadow copy server, ik heb het als volgt opgelost:
1. Via start/bureau assecoires/opdrachtprompt (rechtermuisknop, openen als administrator)
2. In het DOS programma daarna het volume shadow copy service vergroot door:
vssadmin resize shadowstorage /for=c: /on=c: /maxsize=7Gb, waarmee de schaduwcopy ineens van 0Gb vergroot werd naar 7Gb.

Probleem opgelost, allemaal dankjewel voor het meedenken!!

Hook

:d
 
Ook volume shadow copy service verdwijnt.

Ik heb een aantal dagen kunnen genieten van de zekerheid van herstelpunten. Na 6 dagen verdwenen de herstelpunten echter weer, dus heb ik opnieuw de volume shadow copy service ingesteld. (vssadmin resize shadowstorage /for=c: /on=c: /maxsize=7Gb). Daarna bleven de herstelpunten intact, maar na enkele dagen verdwenen ze weer. Het volume shadow copy service geeft ook aan dat er geen schaduwcopieën aanwezig zijn. Is deze service soms niet compatibel met windows 7?

Voor alle zekerheid maar even een systeemherstelschijf en systeembackup gemaakt, maar de herstelpunten zouden toch gewoon moeten blijven?
 
W7 systeemherstel quotering 4/10

Hook,

Ook wij bij AHC.be hebben de ervaring dat enkel een backup op te rekenen valt vandaag met W7, en zeker geen systeemherstelpunten. Soms doet hij het, maar meestal niet.

Wordt hopelijk vervolgd.

Msahc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan