herstelsysteem wel of niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith1

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik gebruik regelmatig herstelsysteem als wanneer mijn pc niet loopt zoals het hoort.
Van de week had ik software geinstalleerd die helemaal niet goed liep, de pc liep steeds vast, maar verwijderen van de software ging ook niet echt goed, ik heb dus op een gegeven moment systeem herstel gedaan en een controlepunt van voor die bewuste installatie gedaan. En het probleem was daarmee natuurlijk opgelost

Nu hoorde ik dat als je regelmatig herstelsysteem uitvoert dat dat niet goed is voor je harde schijf
Is dit waar of niet?

Groet Edith

Onzin, het enige risico dat je loopt is als je systeem-herstel het een keer niet goed terugzet en dan zit je met de gebakken peren. Ik heb wel de indruk dat het goed werkt over het algemeen.

Caveman heeft gelijk. Wat wel waar is: systeem herstel neem wel honderden MB’s in beslag omdat om de zoveel tijd een nieuwe herstelpunt gaat maken.
Wat ik wel doe: als ik weet dat PC 100% goed draait, schakel ik systeem herstel uit.
Windows vraagt dan om PC opnieuw op te starten om deze wijziging te bevestigen.
Dan doe ik dat.
Nu zijn alle oude herstelpunten weg dus ruimte is vrij.
Vervolgens zet ik systeem herstel weer aan (PC opnieuw opstarten), maar dan heb ik maar 1 nieuwe + goede herstelpunt.
Vervolgens defragmenteer ik mijn HD en de PC draait als een trein!!

Kan handiger Falconetti
Via systeemwerkset/schijfopruiming/station en dan tabblad "meer opties" onderaan kan je alle herstelpunten opruimen behalve de laatste.

Ook kan je in het configuratiescherm onder systeem opgeven hoeveel ruimte systeemherstel mag gebruiken.

en daar komt dan nog eens bij dat XP meerdere herstelpunten per dag maakt. (afhankelijk van het -soort- pc gebruik)

Al met al een redelijk druk leven om alle herstelpunten te verwijderen.............

He thanks voor jullie antwoorden!
Ik blijf dus met een gerust hart van systeemherstel gebruik maken als dat nodig is!

Ja als ik weet dat de pc goed loopt en alles goed is geinstalleerd gebruik dan verwijder ik alle oude systeempunten, en maak ik een nieuwe met de naam "goedlopend" als geheugensteuntje

Groet Edith

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan