herz kaart en monitor

• Onderwerp starter Onderwerp starter frin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Hieronder de nieuwe kaart die ik zou kopen (oude FX5200 stuk)

Grafische chip
Type Radeon HD2400 PRO
Snelheid 525 MHz
Stream Processors 40
Shader Model 4.0
Anisotropische filtering tot 16 x
DirectX Versie 10
OpenGL Versie 2

Geheugen
Capaciteit 256 MB aanwezig
Type DDR2
Snelheid 800 MHz
Interface 64 bit

RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

Resoluties
1024x768x32Bit 200 Hz
1280x1024x32Bit 170 Hz
1600x1200x32Bit 120 Hz
2048x1536x32Bit 85 Hz
2560x1600x32Bit 60 Hz

Moederbord is MSI 865PE Neo2-PFS PE
volgens mij werkt die daarop : 1 AGP slot

LCD scherm Xerox : op achterzijde staat 50-60 Hz
VRAAG is er geen gevaar dat ik met deze grafische kaart (gewenste resolutie 1280x1024 aan170 Hz) mijn scherm (50-60 Hz) kan beschadigen ??

Laatst bewerkt:
Hoi,
Dat kan geen kwaad de monitor zou alleen hoogstens een bepaalde resolutie niet aan kunnen.
Die hz op de achterkant van je monitior geeft aan de hz waar de monitor op werkt op het lichtnet.
Maar waarom neem je nvidea 7600 of de ati 3650 deze zijn recenter en beter mits dat je systeem en voeding het toelaat.
Modag

Laatst bewerkt:
Elk type LCD scherm heeft een native resolutie. Dit wil zeggen, een bepaalde resolutie waarop de weergave op zijn best is.
Het aantal Hertz wat jij op de achterkant ziet staan, is de frequentie van het lichtnet.

De vernieuwingsfrequentie van je scherm zal je moeten aanpassen in de instellinegn van je videokaart. Deze zet je op 60HZ.

Ook al kan je hoger kiezen, dit heeft geen enkele invloed op je beeldkwaliteit, in tegenstelling tot de vroegere CRT monitoren.
Welk type monitor heb je precies?

Elk type LCD scherm heeft een native resolutie. Dit wil zeggen, een bepaalde resolutie waarop de weergave op zijn best is.
Het aantal Hertz wat jij op de achterkant ziet staan, is de frequentie van het lichtnet.

De vernieuwingsfrequentie van je scherm zal je moeten aanpassen in de instellinegn van je videokaart. Deze zet je op 60HZ.

Ook al kan je hoger kiezen, dit heeft geen enkele invloed op je beeldkwaliteit, in tegenstelling tot de vroegere CRT monitoren.
Welk type monitor heb je precies?

TFT 19" XA7 - 8 ms

Deze heeft idd als native resoltie 1280X1024.
Vernieuwingsfrequentie gewoon standaard laten staan (60HZ)

dus de 8 ms is iets anders dan herz

dan is een 100 herz LCD-TV bv ook niet 1 ms

Het aantal ms van een scherm(pc of TV) is de reactietijd van het scherm.
Simpel voorbeeld: jij beweegt met de muis, en je zit je muisaanwijzer bewegen. De tijd tussen het bewegen en de beweging van de muisaanwijzer is de reactietijd.

Echter voor menselijk oog niet waarneembaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan