Het aanmaken van directories

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikiej1

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Ik heb ergens gevonden dat je directories kunt maken met de functie mkdir(). Hiermee kan ik bvb een map maken "C:\erikiej1\" met mkdir("\erikiej1");. Mijn vraag is nu: Hoe kan ik een directory in een directory maken. Bijvoorbeeld: "C:\Program Files\erikiej1\". Ik heb geprobeerd: mkdir("\Program Files\erikiej1"); maar dit lukte niet, kan iemand mij helpen?:)

als je backslashes wilt gebruiken in een string moet je er altijd een escapekarakter voor plaatsen. In kort: Als je bijvoorbeeld c:\temp wilt aanmaken, gebruik je mkdir("c:\\temp"); (één extra slash dus).

Ook weet ik niet zeker of mkdir spaties in de pathnaam accepteerd. Om dit te omzeilen zou je bijvoorbeeld mkdir("c:\\progra~1\\temp"); kunnen gebruiken voor de directory c:\program files\temp

Als je op een windowssysteem werkt, zou mijn voorkeur CreateDirectory (windows.h) zijn.

Nog makkelijker, navigeer naar de root van je program-files
Doe die opdracht mdir vanuit deze directory.

Ik weet dat je 2 backslashes moet doen (in mijn geval werkt 1 ook). Maar m'n vraag was Hoe kan ik een map maken in C:\Program Files\(bvb: )erikiej1\ . Als ik het programma in die map zet dan maakt ie em als nog gewoon in de C:\.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan