• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

het aantal tellen als de een dit heeft en de ander dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

dapri

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
ik heb een bestand met bedrijven.
Deze bedrijven zitten in een bepaalde branche
deze bedrijven kunnen vacatures hebben
Meerdere vacatures, bedrijven worden opnieuw ingevoerd, maar een andere vacature vermeld.

Ik wil graag kunnen tellen:

in een bepaalde branche het aantal bedrijven, zonder dubbele tellingen; bijv. sector Dienstverlening heeft 10 bedrijven
Het aantal vacatures in een bepaalde branche, bijv. aantal Werkervaringsplaatsen in de sector Dienstverlening, daarna het aantal Werk erv. plaatsen in sector Detailhandel.

help me uit de brand ik ben al 2 weken hierop aan het broeden!

bedankt

Daniel

Daniël,
Kun je even een voorbeeldbestandje neerzetten? Even het bestand zippen. Hoeft niet je originele bestand te zijn maar iets waarnaar we ons kunnen richten.

Bedankt dat je er even naar wil kijken.

De resultaten moeten in de resultatentab worden weergegeven.

alle andere tips zijn ook handig.

groeten daniel

Bijlagen

Beste Daniël,

Misschien dat jouw huidige en volgende vragen met formules beantwoord kunnen worden, maar heb je ook al eens gedacht aan een draaitabel? Formules maken een werkblad traag, zeker als ze over duizenden regels gaan. De algoritmes voor een draaitabel zijn tientallen keren sneller.

Richard

Daniël,
Hier je bestand terug en ik hoop dat het voldoet. Overigens ben ik het geheel met Richard eens want het bestand is al behoorlijk traag. Mocht je toch besluiten om op deze voet verder te gaan en deze oplossing bevalt je, zullen we kijken of er niet iets (overbodigs?) uitgehaald kan worden om het bestand wat sneller te maken.

Laatst bewerkt:
Daniël,
Hier nogmaals je bestand maar nu wat sneller. Overigens zat het hem niet in het aantal formules want die zitten er niet veel in. Het zal komen doordat je, zoals je zelf al aangaf, door het vele vogelen waardoor het bestand behoorlijk is vervuild. Heb de werkbladen in een nieuwe werkmap gezet en de traagheid is weg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan