Het adresboek gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieshome

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2016
Ik ben overgestapt van Windows Live Mail naar Thunderbird. Nu kan ik bij verzenden maar één keer bij Aan iemand uit het adresboek krijgen. Als ik weer letters type gaat hij niet meer naar het adresboek. Weet iemand hoe ik bij meerdere adressen gebruik kan maken met het adresboek. Bij Windows Live Mail was dat heel simpel. Die toonde de adressen gewoon. Die mogelijkheid heb ik bij Thunderbird nog niet gevonden. Die moet er toch wel zijn lijkt mij.
Ik hoop dat iemand dit weet.
Bij voorbaat dank
Henk

Als je meerdere geadresseerden wilt toevoegen, werkt dat in Thunderbird net iets anders dan in andere mailprogramma's. Ik weet niet precies of je hetzelfde bedoelt, maar ik denk dat je in dit topic misschien wel de oplossing vindt.

Dag Tommy,
Hartelijk dank voor jouw reactie. Je topic waar je naar verwees was heel duidelijk. Ik vroeg me af als ik op een groep klik of het dan ook naar alle personen van deze groep gaat, maar is ook een kwestie van proberen natuurlijk.
Je schreef nog het volgende: Een andere optie is natuurlijk om de adressen vanuit je adresboek te selecteren of via de adressenzijbalk in je berichtscherm (F9).

Hoe selecteer je bij verzenden het adresboek, of een adreszijbalk ?? F9 is op mijn computer het geluidsvolume. Dat kon ik niet terug vinden.
Omdat met dit overig best leuk programma meerdere dingen net weer anders gaan zou ik wel een handleiding met die punten willen hebben. Bestaat die ?
Anders valt het op deze manier ook te vragen dus.
Ik ben benieuwd naar jouw reactie.
Alvast hartelijk dank
Henk

Normaal gesproken zou een bericht naar alle personen binnen een groep gestuurd moeten worden, maar inderdaad, even proberen en dan weet je het zeker.

De adressenzijbalk is ook beschikbaar via het menu Beeld in het berichtvenster:
Adressenzijbalk.jpg

Een soort handleiding kun je hier vinden. Hier vind je uitleg over de belangrijkste basisfuncties. In de linkerkant in het menu op deze website vind je ook nog andere links, met onder andere handige tips en trucs. Genoeg informatie te vinden dus :).

De Adressenzijbalk is precies wat ik zocht. Stom dat ik daar over heen gekeken heb. Zou mooi zijn als de adresbalk bij nieuwe e-mails er bij blijft staan.
De aangegeven handleiding kan ik ook goed mee verder.
Ik kan zo heel goed verder.
Heel erg bedankt.
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan