Het automatisch openen van een tabel door middel van een dubbelklik in een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobwoudt

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Goedemiddag,

Stel ik heb een tabel met 4 kolommen. In de laastse kolom (DC_CONS) staan diverse waarden, bijv lkp_currency & lkp_country
Nou heb ik 2 andere tabellen die ook zo heten lkp_currency en lkp_country.

Ik wil graag als ik op lkp_currency klik in DC_CONS kolom de lkp_currency tabel openen, maar als ik op lkp_country klik dan moet de lkp_country openen.

Graag hoor ik van jullie

Alvast bedankt.

Je geeft nog een beetje te weinig informatie; zo geef je niet aan of je met een formulier werkt of niet. En ook wat je nu wilt openen is een beetje vaag: is dat een tabel? En zo ja: waarom wil je een tabel openen? Leg eens uit wat de bedoeling is van de verschillende handelingen...

michel,

ik werk met een rapport (L2_tables_client).
en ik zou graag een ander rapport willen op de naam in rapport L2_tables_client te klikken . het probleem is het volgende:

Dus:

rapport l2_tables_client heeft onder andere column die heet dc_constraint_table. Daarin komen diverse waarden in voor die ook weer een rapport zijn. Bijvoorbeeld lkp_country, lkp_currency.
Ik wil graag een dubbelklik functie in die kolom en dat als ik dus bijvoorrbeeld op lkp_country klik, dat rapport opent. En als ik op lkp_currency klik dan opent het rapport lkp_currency.

Thanks

Waarom je zoiets met een rapport zou willen, ontgaat mij enigszins; daar heb je in mijn ogen formulieren voor. Maar goed: de klant is koning ;)

Als je op een tekstveld filtert:
Code:
    DoCmd.OpenReport "Rapportnaam", acViewPreview, , "[Veldnaam]='" & Me.Rapportveld & "'"

Als je op een numeriek filtert:
Code:
    DoCmd.OpenReport "Rapportnaam", acViewPreview, , "[Veldnaam]=" & Me.Rapportveld

tja, misschien is formulier handiger. maar ik heb iets in me hoofd zitten hoe ik het wil hebben, dus vandaar

ik krijg een methor or data member not found compile error!

Ik neem aan dat je de namen correct hebt aangepast? Geef anders de code door die je nu hebt.

Het lukt me wel om een tabel/rapport/formulier te openen met de DoCmd functie.
Maar in jouw regel staat DoCmd.OpenReport staat "RapportNaam", maar de RapportNaam kan dus verschillend zijn. Zowel Rapport lkp_currency (als ik daar op dubbelklik) of lkp_country (als ik daar op klik)

Misschien kan ik je een voorbeeld database sturen?

Als je twee verschillende rapporten wilt openen, moet je de waarde uit het aangeklikte veld gebruiken, i.p.v. een rapportnaam.

Inderdaad, maar ik weet niet hoe de code er dan uit zou moeten zien?

Daarom vroeg ik ook om de code ;)

DoCmd.OpenReport "lkp_currency", acViewPreview

als ik dan inderdaad op lkp_currency open, dan opent hij dat rapport. maar als ik op lkp_country klik dan opent hij ook het rapport lkp_currency en dat wil ik niet. Hij moet rapport lkp_country openen

Ik hoopte eigenlijk op de hele code, dus van Private Sub..... End Sub.

Ah oke :).

Private Sub DC_CONSTRAINT_TABLE_DblClick(Cancel As Integer)
DoCmd.OpenReport "lkp_currency", acViewPreview
End Sub

Thanks!

Dan zou dit 't moeten zijn.

Code:
Private Sub DC_CONSTRAINT_TABLE_DblClick(Cancel As Integer)
     DoCmd.OpenReport Me.DC_CONSTRAINT_TABLE.Value, acViewPreview
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan