Het door de fabrikant geplaatste geheugen in laptop overschreid maximum moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Ik zit er over te denken om extra geheugen te installeren in mijn laptop. Om te kijken hoeveel ik nog bij kan plaatsen heb ik de volgende check gedaan. http://www.crucial.com/systemscanner/index.aspx
Hier komt het volgende uit:
Memory:
DDR2 PC2-5300, DDR2 PC2-6400

Memory Type: DDR2 PC2-5300, DDR2 PC2-6400, DDR2 (non-ECC)
Maximum Memory: 2GB
Currently Installed Memory: 3GB
Total Memory Slots: 2
Available Memory Slots: 0
1GB
DDR PC2-5300
2GB

Each memory slot can hold DDR2 PC2-5300, DDR2 PC2-6400 with a maximum of 1GB per slot.*
*Not to exceed manufacturer supported memory.

Begrijp ik het verkeerd of heeft de laptop fabrieksaf meer geheugen dan het moederbord kan gebruiken?
Zou het nut hebben extra geheugen te installeren? Zo ja tot hoeveel geheugen zou er geplaatst kunnen worden? Het besturingssysteem is momenteel Vista 32bit maar ik ga over naar Windows 7 64 bit.

Edit: specificaties moederbord
Print screen Laptop moederbord.jpg

Laatst bewerkt:
Speccy is reeds geïnstalleerd, in mijn eerste bericht staat een bijlage met een screenshot van het Moederbord. In dit bericht een bijlage met een screenshot van het RAM geheugen.

Print screen Laptop Ramgeheugen.jpg

oke ik heb lopen zoeken en wat er uit komt is heel raar...

je moederbord kan maximaal 2gb aan dus 1gb per slot en jou laptop word ook geleverd met 2gb ram en niet met 3... dus waar heb je hem gekocht want hij kan maar twee hebben.

ik neem aan dat je deze hebt:
asus-x51l.jpg
----
Selectie van specificaties
Beeldschermdiagonaal:15,4 "

Intern geheugen:2.048 MB

Processor-kloksnelheid:1.730 MHz

Totale opslagcapaciteit:160 GB

Processorfamilie:Intel Pentium

Resolutie:1280 x 800 Pixels

Gewicht:2.800 g

Inclusief besturingssysteem:Windows Vista Home Premium

----

Laatst bewerkt:
Ik heb hem gekocht bij de Saturn in Tilburg. De stikker op de laptop geeft aan Asus X51Lseries, klopt met de afbeelding die u geplaatst heeft. De rest van de sticker is niet meer leesbaar.

De rest van specs uit Speccy:
Besturingssysteem
MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP1
Processor
Intel Pentium T2390 @ 1.86GHz 62 °C
Merom 65nm Technologie
RAM
3,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Moederbord
ASUSTeK Computer Inc. X51L (Socket 478) 61 °C
Graphics
Generic PnP Monitor (1280x800@60Hz)
Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family
Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family
Harde schijven
149GB Seagate ST9160827AS (SATA) 43 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio

dan hoort er normaal maar 2gb in te zitten.. dus je kan er ook maar twee gb gebruiken verder heb je er niks aan dus vast verkeerd geplaatst in de fabriek. je zou hem er uit kunnen halen en vervangen door een en die twee doorverkopen als het wat opleverd ;p o ja speccy kan je ook veel makkelijker posten ga bij speccy naar bestand en druk dan op publiceer snapshot en kan je de link in het forum plaatsen als je een vraag hebt en dan weet iedereen de info over je pc veel handiger. dit is mijn lap bv. http://speccy.piriform.com/results/1LGbncq5nvnFAwit2XmqjDE

De tip van speccy onthoud ik, thnx.

Op de doos stond bij aanschaf ook 3GB geheugen. Dus een bewust foutje, zal ze nooit snappen die computer fabrikanten.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan