het duurt lang voor Windows afsluit

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrrr

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Berichten
79
Als ik windows afsluit (XP) duurt het meestal erg lang voordat hij daadwerkelijk afsluit 3 tot 4 minuten. Dit is al enige tijd dus ik weet niet of ik iets geinstalleerd heb wat voor deze vertraging zorgt. Weet iemand hoe ik hier achter kan komen?
 
Ik lees nieuwsgierig mee, met win xp prof.
Exact zelfde probleem.
 
Ik had dit ook bij een vorige installatie...
ik heb toen even doorgespit & bij mij kwam het omdat Norton niet wilde ontladen & bij mij dat ie mn pagefile wegschreef. bij mn huidige installatie heb ik een ander programma gebruikt ipv norton, & mn pagefile uitgeschakeld ( heb nu ook 4 GB geheugen dus kan dat makkelijk :p)
sindsdien sluit mn pc af in 12 seconden:thumb:
 
Menu start -> uitvoeren -> type regedit

Zoek de volgende registersleutel: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

Pas de volgende waardes aan of maak ze aan:

Code:
HungAppTimeout = 4000
WaitToKillAppTimeout = 4000
WaitToKillServiceTimeout = 4000
AutoEndTasks = 1
 
Testing.....

Results: failed.
1e test: duurt nog maar 3 min. voor afsluiten, en blijft 1 min. hangen bij "U wordt afgemeld".

2e test (nu register eenmaal herladen is) failed. Geen merkbaar verschil met voorheen.
 
Laatst bewerkt:
Open Regedit en ga naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control

Zet de waarde van WaitToKillServiceTimeout op bv 300. (Staat nu op 2000)
Bevestig met OK.

Ook kan je tijdens het afsluiten de CTRL toets ingedrukt houden.
 
@ Patrickt
Geen verschil. Afsluiten duurde bijna 4 min. :confused:
 
Er zijn wel 67 lopende processen.
Ik zal eens in config / software gaan neuzen wat er verwijderd kan worden.

Maareh.... de topicstarter is Peterrrrrrrrrrrrr.
En nu zit ik zowat zijn topic over te nemen :eek:

Peterrrrrrrrrr ??? Lukt het bij jou?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wel 67 lopende processen.
Ik zal eens in config / software gaan neuzen wat er verwijderd kan worden.

Maareh.... de topicstarter is Peterrrrrrrrrrrrr.
En nu zit ik zowat zijn topic over te nemen :eek:

Peterrrrrrrrrr ??? Lukt het bij jou?

Hoi, heb het nogal druk gehad, vandaar. Heb bootvis uitgeprobeerd, had geen effect op afsluiten. Net nog waait to kill aangepast van 20000 naar 300 maar dit had ook geen effect.
Ik heb 50 processen lopen, weet niet of het daaraan kan liggen.

Eigenlijk is het al zo dat na start /uitschakelen het uitschakelscherm met "computer uitschakelen" al enige minuten op zich laat wachten.
Het lijkt erop dat een of ander programma dan niet goed af kan sluiten. Als ik kort op de computer heb gewerkt heb ik it probleem niet.:D
 
Heb je nu al je overbodige opstartitems uitgeschakeld? Bij mij sluit de pc in enkele seconden af(pentium 3 laptop 866 mhz, 384 RAM en 4200 rpm schijfje) scannen op spyware en defragmenteren kan ook geen kwaad. Bootvis kan oook helpen.
 
Heb je nu al je overbodige opstartitems uitgeschakeld? Bij mij sluit de pc in enkele seconden af(pentium 3 laptop 866 mhz, 384 RAM en 4200 rpm schijfje) scannen op spyware en defragmenteren kan ook geen kwaad. Bootvis kan oook helpen.

Bootvis is gedraaid, spyware wordt op gecontroleerd en defragmenteren gebeurd ook regelmatig. De opstartprocessen die overbodig zijn wil ik wel uitzetten, maar hoe weet ik welke dat zijn?
 
Er zijn wel 67 lopende processen.
Ik zal eens in config / software gaan neuzen wat er verwijderd kan worden.

Maareh.... de topicstarter is Peterrrrrrrrrrrrr.
En nu zit ik zowat zijn topic over te nemen :eek:

Peterrrrrrrrrr ??? Lukt het bij jou?
 
Er zijn wel 67 lopende processen.
Ik zal eens in config / software gaan neuzen wat er verwijderd kan worden.

Maareh.... de topicstarter is Peterrrrrrrrrrrrr.
En nu zit ik zowat zijn topic over te nemen :eek:

Peterrrrrrrrrr ??? Lukt het bij jou?

Nee, en bij jou Paul?
 
Had hetzelfde probleem (duurde alleen nog langer zodat ik dacht dat de pc helemaal niet afsloot). Na veel zoeken vond ik: niet op (normale) uitschakelen klikken, maar:
roep Taakbeheer op met Ctrl+Alt+Del,
in menu Afsluiten op Uitschakelen klikken, terwijl je de Ctrl-toets ingedrukt houdt.
De pc sluit nu ONMIDDELIJK af (bij mij tenminste). En start later heel gewoon op, dus het geeft geen problemen.
Groetjes van weetnogweinig
 
Laatst bewerkt:
Gaan we proberen, u hoort morgen nader.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan