• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

het gebruik van variabelen en "dim"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
geacht forum,

bij het invullen van een gemaakt formulier waarin oa getallen en prijzen moeten worden ingevuld heb ik een probleem.

het invullen en overbrengen naar een tabel gaat prima, alleen de manier waarop de cijfers in die tabel komen wil niet lukken.

bij het overbrengen komen ze als "tekst" te staan terwijl ik dus graag een "cijfermatig" getal zou zien en een getal uitgelijnd en in €

aan het begin van de macro zet ik DIM STRCODE AS VARIANT , heb ook wel gebrobeerd AS STRING , maar er hoort volgens mij

nog iets bij in de manier van SET.

ik heb ook nog geprobeerd om in de tabel waar ze terecht komen met een macro iets te doen met sorteren maar het

neergezette getal als"tekst" laat zich niet omzetten op de manier zoals ik graag wil

heeft u voor een oplossing ?

vriendelijk dank

String is tekst.
Voor getallen gebruik je Long, Integer, Single of Double.

Met vriendeljike groet,

Roncancio

Prijzen:

Dim n As Currency

getallen afhankelijke van het soort getal

Dim n As Integer
Dim n As Long
Dim n As Double

Niels

Je voert het in een textbox van je userform in?
Dan krijg je het in je sheet bijv met cells(1) = cdbl(textbox.value)
Zoek even op in de vba help bij cdbl en de andere conversie functies.
Tot slot nog je cel opmaken als valuta of zo.

Je voert het in een textbox van je userform in?
Dan krijg je het in je sheet bijv met cells(1) = cdbl(textbox.value)
Zoek even op in de vba help bij cdbl en de andere conversie functies.
Tot slot nog je cel opmaken als valuta of zo.

ik voer het inderdaad in in een textbox en dat gaat goed en dan dim as LONG INTEGER SINGLE VARIANT STRING, maar de uitkomst blijft hetzelfde.

wanneer die dan in de tabel staat en ik ga cel manipuleren naar € dan gebeurt er niets, de cel veranderd wel
van eigenschap maar het getal blijft er staan zonder €

doe ik nu in de tabel het getal handmatig opnieuw plaatsen (wat natuurlijk niet de bedoeling is) staat het wel in €

rara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan