Beste allemaal,
Ik wil in de functie CountIf zogeheten Wildcarts gebruiken. De "*" en of de "?".
Hoewel ik het gebruik op zicht wel begrijp, vraag ik mij af wat nu de gebruikte wijze van schrijven is.
Is dat
De SearchFor is de Range waarin gezocht moet worden. In mijn code kolom 5. Normaal hoeft dit niet, maar ik heb hiervoor bewust gekozen daar ik meerdere mogelijkheden heb. Echter omdat je ook hier meerdere in hebt. Welke? Volgens mij maakt het niets uit en is het enige verschil de lengte van de code.
Voor zover ik heb gecontroleerd kan ik als het goed is: "Application." weglaten
Ik wil in de functie CountIf zogeheten Wildcarts gebruiken. De "*" en of de "?".
Hoewel ik het gebruik op zicht wel begrijp, vraag ik mij af wat nu de gebruikte wijze van schrijven is.
Is dat
Code:
Application.WorksheetFunction.CountIf(SearchFor, "Test_" & "*") 'Heeft gezien de leeswijze mijn voorkeur
of
Application.WorksheetFunction.CountIf(SearchFor, "Test_*")
De SearchFor is de Range waarin gezocht moet worden. In mijn code kolom 5. Normaal hoeft dit niet, maar ik heb hiervoor bewust gekozen daar ik meerdere mogelijkheden heb. Echter omdat je ook hier meerdere in hebt. Welke? Volgens mij maakt het niets uit en is het enige verschil de lengte van de code.
Code:
Dim SearchFor As Range
Set SearchFor = Sheets(1).Range("E2", Sheets(1).Range("E2").End(xlDown))
of
Set SearchFor = Sheets(1).Columns(5)
Voor zover ik heb gecontroleerd kan ik als het goed is: "Application." weglaten
Laatst bewerkt: