Het geheim van Bbill Gates ALLEEN LEZEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.f.sommer

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Zowel met XP dat ik opnieuw had gemonteerd als met Vista heb ik de moeilijkheid met ALLEEN LEZEN
Hoe komt dat als ik een programma download er zonder mijn ingrijpen ALLEEN lezen wordt neergezet?????Als ik bij het geval ALLEEN LEZEN VERBORGEN GEAVANCEERD

ALLEEN LEZEN op wil heffen druk ik op toepassen maak het vakje ALLEEN LEZEN schoon en druk op OKE Het resultaat is dat dit niet werkt Nu herinner ik me dat ergens gelezen te hebben dat ergens iets moet worden aangetikt waar weet ik niet meer.

Ook het geval van ALLEEN lezen en VERBORGEN is een raadsel Ik weet dat dit betrekking heeft als er een gevaar bestaat dat men in het systeem verandert Ik kan enkel het verwijderen in de prullenbak of een copie maken dat is alles Hoe kan ik hier ALLLEEN LEZEN opheffen????
De expert die mij dit geheim kan verklappen Mijn hartelijke dank Eeen computergroet
Sommer

@lokoloko uit de huisregels:

Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op z'n minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.

Is in het Nederlands en gaat helemaal over zijn probleem ''alleen lezen''

Zou het misschien niet kunnen zijn dat het helemaal niet over alleen-lezen attribuut gaat maar om de Uitvoeren-beveiliging? (Zoals linkerplaatje in de bijlage)?

Dus dat telkens bij het uitvoeren de melding verschijnt (zie rechter plaatje in de bijlage?)

Tijs.

Bijlagen

• bestandsblokkade.jpg
    bestandsblokkade.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 93
hetgeheim van Bbill Gates ALLEEN LEZEN

Geachte Dnties en Lokoloks
Ik werk nu met Vista Dat betekent dat wat opgegeven is niet voor mij bruikbaar is Dat is alleen bruikbaar tot en met XP Er staat o.a. in Als het tabblad Algemeen in het dialoogvenster Eigenschappen van een map weergeeft Echter dit Algemeen is bij mij onvindbaar Ik heb de door u opgegeven literatuur een paar keer doorgeworsteld Er gaat iets duidelijker worden
Hartelijk bedankt Een computergroet Sommer

Mijn schermafdruk is gewoon onder Vista gemaakt, maar het gaat je klaarblijkelijk niet om meldingen bij het dubbelklikken van snelkoppelingen of programma's.

Blijkbaar weet niemand nu precies waar het over gaat, geef ons dus eens een schermafdruk van de melding/situatie waar je het over hebt. Markeer daar liefst ook even wat precies relevant voor je vraag.

Zie mijn 'handtekening' voor een handleiding hoe een schermafdruk te maken.
Omdat je met Vista werkt, vervang Start -> Uitvoeren door het indrukken van de [Windows-toets]r toetscombinatie om in het Uitvoeren vakje van Vista te komen.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het geheim van Bill Gates Alleen lezen

Ik dank u voor uw reacties Ik heb nog eens HTTP--support .microsoft.com -kb-326549-nl goed doorgelezen Het echte nut van ALLEEN LEZEN is mij niet duidelijk We hebben Alleen lezen =alleen geldig voor bestanden in map - Verborgen en Geavanceerd Echter het blijkt bij mij niet te werken Steeds blijft Alleen Lezen staan ondanks toepassen en ook Ga ik over naar Geavanceerd dan blijft Wijzigingen alleen op deze map toepassen grijs Het blijft dus Wijzigingen op deze mappen map,onderliggende mappen en bestanden toepassen wat ik ook doe ATTENTIE Lees voor - een haakje De vraag blijft waarom Wijzigingen alleen op map toepassen grijs blijft ten allen tijden Ik vraag mij ook af wanneer men nu ALLEEN LEZEN moet veranderen voor een willekeurige map of bestand
een computergroet Sommer

Zover mijn kennis reikt is het 'grijs' aangeven van Alleen-Lezen bij een map een indicatie dat er (ergens) in die map (of submappen) een of meerdere bestanden het Alleen-Lezen attribuut kunnen hebben, maar dat hoeft niet eens het geval te zijn.

Alleen-Lezen attribuut betekent theoretisch(tenzij het attribuut weer verwijderd wordt) dat er niets nieuws in of over het bestand geschreven mag worden. Bij verwijderen onder Vista krijg je echter geen enkele (extra) vraag als je het bestand wilt weggooien, en ook bij overschrijven komt alleen de melding dat je over een bestaand bestand heenkopieert.
Wél werkt het als je (bijv.) een Alleen-Lezen bestand opent om aan te passen en het daarna wilt terugschrijven. Dan lukt dat niet totdat je het attribuut weer verwijderd hebt.

Het is dus een magere beveiliging van bestanden, een beveiliging die (indien ingelogd met voldoende rechten) er gemakkelijk weer af te halen is.

Zoals boven aangeduid heeft het zetten of verwijderen van een Alleen-Lezen attribuut op een map géén functie. Het zetten van een Alleen-Lezen attribuut op een bestand heeft wél (enige) functie onder Vista.

Tijs.

Register:

A. If the folder is one that you customized using the Customize This Folder Wizard in Windows Explorer or a standard Windows customized folder (e.g., the Fonts folder), you might not be able to remove the read-only attribute or you might receive an error when you try to write a file to the folder. In either scenario, Windows is preventing you from writing to the folder because the OS is using the read-only flag to determine whether the folder is a system folder.

To work around this problem so that you can modify a folder's read-only status, you can tell Windows to use the system flag instead of the read-only flag to identify customized folders. To configure Windows to use the system flag, perform the following steps:

1. Start a registry editor (e.g., regedit.exe).
2. Navigate to the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer subkey.
3. Select New, DWORD Value from the Edit menu.
4. Enter a name of UseSystemForSystemFolders and press Enter.
5. Double-click the new value, set it to 1, and click OK.
6. Close the registry editor.
7. Reboot the machine for the changes to take effect.

http://windowsitpro.com/article/art...from-a-windows-xp-or-windows-2000-folder.html

Programma:

Remove-Read-Only-Status-2004.jpg

http://www.tucows.com/preview/363355

Laatst bewerkt:
Ik teken even aan dat de posting van Lokoloko alleen op Windows 2000 en XP slaat, niet op Vista.

Tijs.

Het geheim van Bill Gates ALLEEN LEZEN

Ik ben iedereen erkentelijk voor hun reactie Het is mij nu duidelijk wat het geheim is Veel nut zie ik er niet van Een computergroet Sommer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan