Het geluid van mijn laptop doet het niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LOVELYGiRLx

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Dag,
Helaas doet het geluid van mijn laptop het niet meer, wat best raar is omdat oordopjes wel werken. Een paar dagen geleden was het precies andersom!
Nu ben ik niet zo technisch, dus weet ik ook niet wat ik moet doen.
Ik heb een Acer Extensa 5235 met Windows Vista Basic. Het zou best kunnen zijn dat mijn instellingen zijn verandert, omdat er allemaal dingen waren geopend voordat het geluid het niet meer deed. Toevallig ontdekte ik dat het met oordopjes wel werkt, maar ik moet woensdag een presentatie doen met m'n laptop waarbij het geluid nodig heb.
Ik hoop dat ik geholpen kan worden.
groetjes.

edit: Ik heb na lang zoeken het scherm gevonden dat geopend stond voordat het geluid het niet meer deed namelijk: volume (beneden, rechts) > afspeelapparaten.
Eerst stonden er drie verschillende afspeelapparaten, maar nu staan er nog maar 2. Ik weet niet welke ik mis en wat ik moet doen om die terug te krijgen maar er staat nog wel Hoofdtelefoon en apparaat voor digitale uitvoer.

Ik heb het gevonden omdat ik op de volume knop drukte en ik er niet meer het plaatje zag dat ik gewend was. Alleen weet ik niet meer wat voor plaatje dat was.

Laatst bewerkt:
tis idd best wel raar dat je onboard speakertjes het niet meer doen, maar je oordopjes wel.
Mocht je het probleem nog niet snel op kunnen lossen, een stel losse pc-speakers kunnen je wél helpen..

Ik zal er aan denken als ik het niet gedaan krijg. Alleen, wat ook best raar is, blackberry oordopjes doen het wel en andere oordopjes weer niet. Ik snap het niet meer ...:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Heb ik zelf ook wel eens gehad. Rechtermuisknop bij afspeelapparaten en klik op uitgeschakelde apparaten weergeven en schakel daarna de nieuwe weergegeven apparaten in door er eentje te selecteren en daarna op inschakelen te drukken. Ik weet dat het werkt:P! Ik hoop het niet, ik weet het:d.

Er staat nergens 'uitgeschakelde apparaten weergeven' bij mij ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo lovelygirl
Rechtsonderaan in de systray , klik daar eens rechts op het geluidsicoontje en selecteer afspeelapparaten.
Wat krijg je daar allemaal te zien bij afspeelapparaten.

Eerst stonden er drie verschillende afspeelapparaten, maar nu staan er nog maar 2.

Je ingebouwde luidsprekers zijn om één of andere reden verdwenen.
In configuratiescherm > apparaatbeheer > besturing voor geluid, video en spelletjes zie je daar een geel vraagtekentje of uitroeptekentje staan.

Ik zie daar geen geel vraagtekentje of uitroeptekentje. Wel zie ik dat bij 'overige apparaten > ethernet-controller'. Weet niet of het er iets mee te maken heeft ?

Ik heb gehoord dat je de instellingen van je ingebouwde luidsprekers kunt downloaden, weet iemand waar en hoe?
alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan