• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Het in plannen van aangeboden werk" overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicky83

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
21
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik ben opzoek naar een juiste formule (of juiste overzicht). Ik wil namelijk een bestand maken waarin ik een soort stage bestand kan bijhouden. Van de stagebedrijven ontvangen wij de data en de tijden waar wij leerlingen naar toe moeten sturen.
Ik had daar een idee voor. Ik wil werken met 3 tabbladen. Tabblad 1 wil ik het volgende:
Stagebedrijf Datum Begintijd Eindtijd Leerling
Deze kolommen vul ik dan in. Wanneer deze kolommen zijn ingevuld wil ik in het tweede tabblad dat Excel automatisch in een soort kaart overzicht (zie bijlage) vult. Één dag is opgedeeld in twee kolommen. Aan de linkerkant vult het met de naam van stagebedrijf (een afkorting of iets dergelijks) en rechterkant aantal uren dat aangeboden is.
Het derde tabblad moet de management informatie eruitkomen. Er moet dan per maand en per stagebedrijf uitgerekend worden hoeveel uren er zijn aangeboden. En het zou erg mooi zijn als ook het niet opgevulde uren (dus aangeboden waar geen leerling naar toe is gegaan) ook zou kunnen laten berekenen.

Kost dit veel performance binnen Excel? Als er andere ideeen zijn hoe ik dit zou moeten doen is van harte welkom!!

Gr Nicolette:eek:
 
Bij deze de bijlage
 

Bijlagen

  • stage bestand 090710.xls
    69,5 KB · Weergaven: 40
2 vragen over blad2:
- Waarom zet je de dagen 17 e.v. niet achter dag 16?
- Wat als er op 1 dag leerlingen naar meerdere stageplekken worden aangeboden?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoi,

Ik heb inmiddels een andere oplossing voor gevonden. Misschien dat het gaat werken. Maar ik heb hierdoor weer een nieuwe vraag.
Ik wil in een tabblad een overzicht maken waarin je ziet wanneer iemand al op stage gaat en dus niet meer kan inplannen. Op het internet zag ik iets wat ik wel interessant vind (zie bijlage).
Hierin werd met voorwaardelijke opmaak gewerkt. Ik zou dit ook willen gebruiken, maar ik zal dan een formule moeten toepassen. Want in eerste tabblad staan de stages (met tijden en leerlingen die daarvoor ingepland staan).

Zou iemand kunnen helpen mij deze formule te maken.. Dank je wel!!!!

Gr Nicolette
 

Bijlagen

  • test planning01.xls
    24 KB · Weergaven: 28
  • Voorbeeld van Internet.xls
    50 KB · Weergaven: 24
Kun je hier iets mee?
 

Bijlagen

  • test planning02.xls
    34,5 KB · Weergaven: 37
Hoi,

Ja dank je!! Ik zal mijn punt bij deze afsluiten..

Gr Nic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan