Hoi,
Ik heb een vraagje. Ik ben opzoek naar een juiste formule (of juiste overzicht). Ik wil namelijk een bestand maken waarin ik een soort stage bestand kan bijhouden. Van de stagebedrijven ontvangen wij de data en de tijden waar wij leerlingen naar toe moeten sturen.
Ik had daar een idee voor. Ik wil werken met 3 tabbladen. Tabblad 1 wil ik het volgende:
Stagebedrijf Datum Begintijd Eindtijd Leerling
Deze kolommen vul ik dan in. Wanneer deze kolommen zijn ingevuld wil ik in het tweede tabblad dat Excel automatisch in een soort kaart overzicht (zie bijlage) vult. Één dag is opgedeeld in twee kolommen. Aan de linkerkant vult het met de naam van stagebedrijf (een afkorting of iets dergelijks) en rechterkant aantal uren dat aangeboden is.
Het derde tabblad moet de management informatie eruitkomen. Er moet dan per maand en per stagebedrijf uitgerekend worden hoeveel uren er zijn aangeboden. En het zou erg mooi zijn als ook het niet opgevulde uren (dus aangeboden waar geen leerling naar toe is gegaan) ook zou kunnen laten berekenen.
Kost dit veel performance binnen Excel? Als er andere ideeen zijn hoe ik dit zou moeten doen is van harte welkom!!
Gr Nicolette
Ik heb een vraagje. Ik ben opzoek naar een juiste formule (of juiste overzicht). Ik wil namelijk een bestand maken waarin ik een soort stage bestand kan bijhouden. Van de stagebedrijven ontvangen wij de data en de tijden waar wij leerlingen naar toe moeten sturen.
Ik had daar een idee voor. Ik wil werken met 3 tabbladen. Tabblad 1 wil ik het volgende:
Stagebedrijf Datum Begintijd Eindtijd Leerling
Deze kolommen vul ik dan in. Wanneer deze kolommen zijn ingevuld wil ik in het tweede tabblad dat Excel automatisch in een soort kaart overzicht (zie bijlage) vult. Één dag is opgedeeld in twee kolommen. Aan de linkerkant vult het met de naam van stagebedrijf (een afkorting of iets dergelijks) en rechterkant aantal uren dat aangeboden is.
Het derde tabblad moet de management informatie eruitkomen. Er moet dan per maand en per stagebedrijf uitgerekend worden hoeveel uren er zijn aangeboden. En het zou erg mooi zijn als ook het niet opgevulde uren (dus aangeboden waar geen leerling naar toe is gegaan) ook zou kunnen laten berekenen.
Kost dit veel performance binnen Excel? Als er andere ideeen zijn hoe ik dit zou moeten doen is van harte welkom!!
Gr Nicolette