Het is zo stil zonder geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Ik realiseer me ineens dat ik al een dag of 2 a 3 gen geluid meer heb. Hoe krijg ik dat weer terug? Ik heb zelf niet bewust iets aan/uit gevinkt. Waar zoek ik dat op? Geef is een paar hinten a.u.b.
Doei, Dump.
Windows 98
 
staat het geluid niet gedempt?
zitten de stekkers van de geluidsboxen er goed in?
 
kijk eens bij configuratiescherm en geluiden en audioapp.

staat het volume hoog ipv laag, wordt je geluidskaart genoemd , geen vinke bij dempen etc. Loop dit even na
 
Hoi, ik zie nu bij
--- start --- instellingen --- configuratie --- systeem --- apparaatbeheer =========
geluid ---daar staat geen vraagteken bij Wave Decvice Voice Modem
=======
en bij overige apparaten --- daar staat wel een gele vraagteken dit gelt zowel voor de eerste als de tweede.
PCI Mullti Media Audio Devive en ook bij
PCI Serial Controller
Heeft dit ermee te maken.

En waar kan ik dat regelpaneel vinden war je de schuifjes hoog en laag kan zetten en/of dempen.
Doei, Dump.
 
probeer je geluidskaart eens te verwijderen en opnieuw te installeren, software matig dan.
 
Hahaha, ik weet niet eens hoe ik dat moet doen en waar dat ding zit. Ik zit als leek heel wat te klooien maar heb dit echt nog niet bij de hand gehad.
Tip?
Doei, Dump.
 
tsja je weet wat apparaatbeheer is :)

maar goed:
- heb je toevallig onboard geluid?
(dus geen apart kaartje voor geluid?)

- Als je onboard hebt, zou je beter AIDA kunnen downloaden om te achterhalen wat voor moederbord je hebt. Als je die naam weet ben je een stap verder. Daarna ga je namelijk naar de site van de fabrikant en download je de drivers daar.


Heb je geen onboard geluid, dan kun je beter de kast openmaken, wellicht dat er wat op het kaartje staat.
Als er een FCC nummer op staat, is ook prima want er zijn sites waar je op dat nummer kunt zoeken.

(maar eventueel zou je ook op een offerte/bon kunnen zien wat voor geluidskaart je hebt)



PCI serial controller is dacht ik niet voor geluid, maar is wel iets van je moederbord.
 
Ik ben geen kei met de computer maar dat wil niet zeggen dat ik er helemaal niets vanaf weet. Ik rommel maar een beetje aan en leer daardoor afentoe wat.
Oke, aida heb ik ook wel ergens bij mijnsoftware staan. Ik zal is kijken . En ja, onboard of niet. De computer is 5 1/2 jaar geleden in zijn geheel bij aldi gekocht. Dus die zal wel onboard zijn.
Tot mails.
Doei, Dump.
P.s. Kan dit gele uitroepteken ook iets met het branden van de writer te maken hebben. Want daar zit ook iets fout. Wel kunnen knipen en plakken naar de cd-(rw) maar branden ho maar.p
 
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 10/13/1998-692-596-8671-2A6LGC3AC-00
Moederbordnaam Chaintech 6VTA2

Hoe moet ik nu verder?
Doei, Dump.
 
Gele uitroeptekens in apparaatbeheer betekenen dat de hardware in dit geval je geluidskaart niet goed geinstalleerd is en dus niet werkt
Als je weet welke het is kun je de drivers downloaden van het internet en ze installeren dan is het opgelost.
Als je de boekjes of cdroms van ej pc hebt kun je er wel achterkomen anders moet het met AIDA32
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan