• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

het kopiëren met links in een tab blad van een sheet naar een andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

strikkie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2014
Ik heb een probleem met het kopiëren met links in een tab blad van een sheet naar een andere sheet.

wat ik wil:

1
Er zijn een aantal mensen die vanuit hun eigen functie gezamenlijk een excel sheet moet opbouwen, persoon 1 maakt een sheet aan (aan de hand van een Template hier TEST 2 genaamd) en vult op PAGE 1 de verschillende velden in.
in de header op de pagina's daarna (PAGE 2, PAGE 3 en PAGE 5) wordt de informatie overgenomen van de header van PAGE 1 (dit werkt allemaal goed)

2
Een ander persoon die zich bezig houdt met het vullen van de TAB PAGE 4 in sheet TEST 1 moet dan de TAB PAGE 4 kopiëren naar de sheet TEST 2 en plaatsen tussen de TAB PAGE 3 en TAB PAGE 5.
- ik heb in de header van TAB PAGE 4 formules gezet die deze de gegevens moet halen uit de header van TAB PAGE 1.
- in de header van TAB PAGE 4 in sheet TEST 1 zal de link dus een error geven maar die cellen zouden uiteindelijk de gegevens moeten laten zien van de header van TAB PAGE 1 zodra de TAB PAGE 4 in de sheet TEST 2 gekopieerd wordt.

Het probleem:

Het probleem is dat de links in de aan sheet TEST 2 toegevoegde TAB PAGE 4 blijven verwijzen naar de sheet TEST 1 en neemt niet automatisch de informatie over van de header van TAB PAGE 1 van de sheet Test 2.

De oplossing:

Alle ideeën / oplossingen zijn welkom.

alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Strikkie,

Op zich is je probleem redelijk makkelijk op te lossen.
Kopieer TAB PAGE 4 in het bestand Test2. Ik weet het dan staan de formules fout.
Zoek en vervang nu op TAB PAGE 4 alle Test1 naar Test2.
In het lint "Start" naar "Bewerken", "Zoeken en selecteren", 'Vervangen".
Als je wil kan je hier nog een macro voor schrijven maar eigenlijk is het redelijk simpel.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan