Het koppelen van tabellen wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet veenstra

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Ikzelf zit ook al dagen te stoeien om een tabel op het scherm te krijgen waar ik 2 gegevens (uit en thuis team) uit een andere tabel moet halen (1 query). Bovengenoemde probleem is ook mijn probleem zie ik. Maar ik begrijp de oplossing niet

kan de oplossing ook wat duidelijker voor mij uitgelegd worden.

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wat begrijp je niet?

Het veld home.name komt uit de koppeling met de tabel teams die als alias "home" heeft op het veld tid

Binnen match_scheme gebruik dus 2x een ID uit de tabel team maar de ene staat in "tid_home" en de andere in "tid_away".

Om in een query de juiste team naam te krijgen in plaats van de ID die in de tabel "match_scheme" staat.

Door de tabellen te "JOIN"-en kan ik dus match_scheme.tid_home koppelen aan teams.tid

tabellen

Ik geloof dat het me nu wat duidelijker wordt, ik ga er morgen mee aan de slag, ik zie in ieder geval weer een aantal aanknopingspunten. Als ik er niet uit kom dan reageer ik wel weer

bedankt voor de reaktie

tabellen koppelen

Hier ben ik weer

Het is me gelukt pfff, nu zit ik met het volgende probleem hoe kan ik nog een derde tabel (C) uitlezen binnen de querie

tabel a
tid = 1
datum = 2009-12-12
id_thuis = 2 lees ik gegevens uit tabel B_ploeg is met uw hulp gelukt
id_uit = 1 lees ik gegevens uit tabel B_ploeg is met uw hulp gelukt
goals_thuis 2
goals_uit 4
klasse 1a
scheidsrechter pietje puk

tabel b
id 1
ploeg E5
club Drachten
aanvang 14:00
klasse 1a

tabel c
id = 1
club = Drachten
plaatje =drachten.gif
website = http:/www

Nu wil ik met wat ik gedaan heb gegevens uit tabel B lezen op 1 querie, nu wil ik bij iedere querie ook een plaatje laten zien van de club (=TABEL C) . Het database model is goed lijkt me tabel B en C blijven altijd gelijk, alleen hoef ik het programma maar in tabel A te kopieren.

Ik heb je vraag maar even een eigen plekje gegeven.

Als het zo opgelost was dan had het prima bij mijn vraag aan kunnen sluiten maar omdat er toch wat meer achter weg komt is dit netter en overzichtelijker.

Voor andere geïnteresseerden: De eerste 2 berichten slaan op de structuur zoals hier beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan