• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het leven kleur geven!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GDIJK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2016
Hoe kan ik een rij groen maken wanneer ik in een cel het nummer 1 plaatst (deze cellen zitten steeds in kolom P).

Graag geen uitleg met de zin 'gebruik voorwaardelijke opmaak' oid, dan graag uitleggen waar ik moet gaan staan en waar ik moet klikken bijvoorbeeld.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, in echte jip en janneke taal ;)

Thanks!

Bijlagen

Selecteer het relevante bereik (ik ga hierbij ervanuit dat je bij rij 1 begint).
Ga onder het kopje Start naar de knop Voorwaardelijke opmaak kies vervolgens Nieuwe regel!

Kies hier voor de optie om zelf een formule op te voeren, zet hier =als($P1=1;1;0) geef vervolgens met de knop opmaak aan hoe je wilt dat deze regels eruit zien!

Nog iets kortere voorwaarde:
Code:
=$P1=1

Hoi,
Het kan ook met een stukje VBA
Zie voorzetje
Open de VBA editor (Alt +F11)
Daar zie je de code onder blad 1
Kopieër de code naar uw echte bestand onder het juiste blad en sla uw bestand op in xlsb of xlsm formaat.
Meer hoef je niet te doen.

Bijlagen

Voor de uitleg van voorwaardelijke opmaak zijn zeer veel voorbeeldjes op internet te vinden dus zoek daar even.

@gast0660,
Is dit niet voldoende?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 16 And Target.Count = 1 Then Cells(Target.Row, 1).Resize(, 17).Interior.ColorIndex = IIf(Target = 1, 43, xlNone)
End Sub

@Vena,
Waarschijnlijk, ik zal het morgen eens testen Je bent nu eenmaal veel slimmer in VBA:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan