Het lezen van een SQlite database bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevingo

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2012
Hallo Jongens en meisjes,

Ik heb een probleem. Ik zit met zeer belangrijke notities vanuit mijn Iphone. Nu ben ik al een week bezig met apple om het eea. voor elkaar te krijgen maar waar het op neerkomt is dat ik de Backup Niet terug meer kan zetten.
Nu heb ik het desbetreffende bestand in een sqlite. formaat op de computer staan en vroeg me af of hier eventueel mensen zaten die dat voor mij kunnen uitlezen. Het is een notitie bestandje.

Alvast bedankt,
Mvg.
Kevin

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet de zeggen. Sqlite kan in principe wel uitgezen worden, maar als er een specifiek apple protocol achter zit is het niet per definitie gegarandeerd dat de uitgelezen data leesbaar is.

Beste Wampier,

Bedankt voor je reactie. Maar ik zit werkelijkwaar beetje met mn handen in het haar want er staat wat data in die notities die ik echt nodig heb. Heb jij toevallig een mogelijkheid om iets te proberen? Eventueel tegen betaling.

Mvg,
Kevin

Die heb ik al geprobeerd. Dan zegt hij dat er een error is en dat het bestand geen sqlite 3 database is... :(

Tja, zoals ik al aangaf, is het afhankelijk van de encoding van apple. Ik kan eigenlijk niet direct iets vinden met google over het formaat. Je kunt kijken of het standaard programma van de makers van sqlite er wat van kan maken.:

http://www.sqlite.org/sqlite-shell-win32-x86-3071401.zip

sqlite3.exe <database locatie/naam>

Als dat geen errors geeft:

select * from sqlite_master;

Ik vraag me af of het wel een sqlite bestand is.

Hoe heb je het aangemaakt en wat vertelt je dat het een sqlite bestand zou moeten zijn?
EDIT: Natuurlijk is dit alleen relevant als de laatste tip van wampier óók niets oplevert.

Tijs.

Zodra ik dat ZIP bestand open krijg ik een hoop rare tekens in tekstbestand.. Sorry guys als ik iets stoms zeg maar wat dat betreft ben ik niet echt geschoold.

Tja, zoals ik al aangaf, is het afhankelijk van de encoding van apple. Ik kan eigenlijk niet direct iets vinden met google over het formaat. Je kunt kijken of het standaard programma van de makers van sqlite er wat van kan maken.:

http://www.sqlite.org/sqlite-shell-win32-x86-3071401.zip

sqlite3.exe <database locatie/naam>

Als dat geen errors geeft:

select * from sqlite_master;

Wat ik gedaan heb aangezien de hele boel niet meer via Itunes/normale weg gerestored kon worden. Heb ik een programma gebruikt om het itunes back-up bestand uit elkaar te trekken en openen in losse bestanden. Ik kan alle foto's/videos etc. netjes terug zien nu.

Maar nu gaat het mij om de notities. Als ik verder zoek in de folders kom ik uit bij de back-up van de notities. Hierin zie ik 2 bestanden. notes.sqlite en notes.idx

Grtzz en bedankt voor het meedenken!

Ik vraag me af of het wel een sqlite bestand is.

Hoe heb je het aangemaakt en wat vertelt je dat het een sqlite bestand zou moeten zijn?
EDIT: Natuurlijk is dit alleen relevant als de laatste tip van wampier óók niets oplevert.

Tijs.

Ik wil het best voor je proberen, maar ik weet niet hoe prive de notities zijn natuurlijk. Ik heb mijn link nogmaals geprobeerd en ik krijg gewoon netjes een zipfile met daarin sqlite3.exe

Als je rechtermuisknop op mijn link doet en daar "downloaden" kiest, werkt het dan wel correct?

Je zou kunnen kijken of je met dit programma die ene Note/notitie uit je backup kunt krijgen.
Als ik het goed lees is de gratis versie 'langzamer' dan de betaalde, maar ik neem aan dat je je Notes/notities er wel mee uit zou kunnen krijgen.

Tijs.

Zo privé zijn ze niet hoor! Maar het zijn voor mij een paar belangrijke notes die ik nodig heb. wat heb je nodig en waar kan ik eventueel wat heen sturen? Alvast bedankt!

Ik wil het best voor je proberen, maar ik weet niet hoe prive de notities zijn natuurlijk. Ik heb mijn link nogmaals geprobeerd en ik krijg gewoon netjes een zipfile met daarin sqlite3.exe

Als je rechtermuisknop op mijn link doet en daar "downloaden" kiest, werkt het dan wel correct?

Zo'n soort gelijk programma heb ik al gebruikt alleen zo'n programma geeft niet de mogelijkheid notities ook te kunnen lezen voor zover ik weet... Als ik dat doe dat trek ik de back-up uit elkaar en krijg ik dus een sqlite bestandje.

Je zou kunnen kijken of je met dit programma die ene Note/notitie uit je backup kunt krijgen.
Als ik het goed lees is de gratis versie 'langzamer' dan de betaalde, maar ik neem aan dat je je Notes/notities er wel mee uit zou kunnen krijgen.

Tijs.

Waarom heb je het niet even geprobeerd? Als ik het goed lees maakt die (een) CSV bestand met de notities erin, dus heb je dan een vorm die je kunt lezen (met, bijv. Kladblok of Excel) en zou je de notitie zelf (=inhoud van een van de comma-gescheiden velden) moeten kunnen kopieren naar het klembord en dan (bijv.) plakken in een mailtje aan het e-mail account in je iphone etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Excuus sorry ga het nu proberen!
Waarom heb je het niet even geprobeerd? Als ik het goed lees maakt die (een) CSV bestand met de notities erin, dus heb je dan een vorm die je kunt lezen (met, bijv. Kladblok of Excel) en zou je de notitie zelf (=inhoud van een van de comma-gescheiden velden) moeten kunnen kopieren naar het klembord en dan (bijv.) plakken in een mailtje aan het e-mail account in je iphone etc.)

Tijs.

Helaas niet gelukt:( Ik krijg het programma niet geopend en werkend.

Hier onder XP werkt het prima.
Ik heb dan wel geen Notes/notities (dus daar heb ik niet mee kunnen testen), maar ik kon wel gewoon (binnen de beperkingen van de gratis/tryout versie) bestanden opslaan vanuit de gemaakte iTunes backup in leesbare vorm (filmpjes, contactpersonen, afbeeldingen...)

Geen idee waarom het op jouw computer niet werkt.

Tijs.

Of met mijn programma, maar dan de instructies volgen die hier staan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan