Het lukt niet Ubuntu te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
90
Ik probeer al een tijdje om afscheid te nemen van XP en deze te vervangen door Ubuntu. Ik dacht dat het niet zo moeilijk zou zijn, maar kennelijk ben ik toch niet slim genoeg om er alleen uit te komen. Of Microsoft is aan het tegenwerken. Ik heb Ubuntu gedownload, dat ging goed, daarna geklikt op installeren, dat ging ook goed, maar verder kom ik niet. Er komt een venster met de vraag de pc opnieuw op te starten, als ik daarop klik krijg ik de melding dat Windows het programma niet kan beëndigen. Als ik op beëndigen klik wordt de hele boel verwijderd. Ik ben nu al drie keer op hetzelfde punt aangekomen, en kom niet verder.
Weet iemand wat ik fout doe?

Ik wil de hele Windows graag kwijt, maar als ik die eerst eraf haal, kan ik dan nog een ander OS installeren?

Alles wat ik over Ubuntu op internet vind is in het engels en daar zijn heel veel woorden bij die je niets dagelijks gebruikt, ofwel, die ik helemaal niet begrijp.
 
Ubuntu dvd erin, pc herstarten.
Ga naar de bios en pas de opstartvolgorde aan. Dvd speler moet als eerste opstarten.
Bevestig je keuze en herstart je pc, deze zal nu van dvd starten en van daaruit kun je ubuntu installeren.

Je kunt, als je eerst ruimte vrij hebt gemaakt op je harde schijf, ubuntu naast XP installeren of er overheen. Xp ben je dan kwijt...
 
Start je op vanuit XP of de ubuntu DVD?

Het is eenvoudiger vanuit de de ubuntu DVD te starten en het op die manier te doen. Eventueel ook eerst windows verwijderen, maar dan zou ik wel eerst controleren of je goed kunt opstarten vanaf de DVD ;)

(indien je een USB hebt, lees dan USB ipv DVD natuurlijk)
 
Jammer, er is geen cd-drive op deze pc. Ik moet opstarten vanuit Windows. USB zit er wel, kan ik het downloaden of kopieëren of verplaatsen naar een USB?
 
Allemaal dank voor de reacties, maar het lukt niet meer op tijd. De pc is een Netbook die ik niet meer veel gebruik, ik denk dat ik hem maar opgeef. Ik heb nog een laptop op Vista, dat is altijd een ellende geweest en ik denk dat ik die ga omzetten op Ubuntu, daarvoor kan ik de tijd nemen. Ik kom waarschijnlijk nog wel een keer hier terug, maar het zou wel fijn zijn als ik het voor elkaar krijg.
Voor mijn gewone werk heb ik vorig jaar een Mac gekocht, daar ben ik helemaal weg van, super systeem :thumb:
 
Ben je nog niet geabonneerd op de nieuwsbrief van Helpmij.nl? Dan wordt het echt de hoogste tijd om een http://nieuwsbrief.helpmij.nl/lists/?p=subscribe&id=1 te nemen, want onze nieuwsbrief is gratis en staat vol met interessante artikelen. Elke maand weer.

Dit is een tip ;) die gratis van mij krijgt.
Ik wens je veel succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan