Het maken van een draadloze verbinding is lukt vanwege een onbekende reden niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bingo!!!! Het probleem is verholpen,het lag doodeenvoudig aan de verouderde firmware van de router.
De firmware was ouder dan de linksys wireless adapter,waardoor hij daar geen raad mee wist.
Na het updaten van de nieuwe firmware van de router,wat heel eenvoudig ging,loopt het internet weer als een trein op de pc van mijn zoon.

Er was even een lichte paniek bij mijn vrouw toen de verbinding uitviel na het updaten,omdat zij erg veel op internet doet,.maar na het resetten was de blijdschap des te groter toen ik de probleem pc weer opstarte en hij verbinding maakte met het internet.

Ik wil je van harte bedanken voor de duidelijke en begrijpelijke uitleg :thumb: op een manier waar je stap voor stap alle problemen uitsluit en je zo vanzelf terecht komt bij de hindernis.
Erg duidelijk en helder.
Zonder jou uitleg had het mij waarschijnlijk niet gelukt.
Het heeft wel even geduurd maar ik heb er gelijk een hoop van opgestoken,zodat ik van plan ben de oude laptop van mijn oom ( die ik alweer een half jaar in huis heb) eindelijk op het net te krijgen.
Iets wat mij toen niet lukte maar waaraan ik nu met veel zelfvertrouwen aan begin.
Daar heb ik dan wel de driver voor de Sitecom Wireless usb Adapter wl-172 nodig.(v1 001)
De driver die jij mij hebt opgestuurd is wl-170 (v1.0.6.0).
Ik heb nogmaals geprobeerd op de Sitecom site te downloaden maar door een of andere vreemde reden lukt dat niet.
Maar daar ben ik niet enig in, op verschillende forums heb ik dat probleem al vaker gesignaleerd.
Nogmaals bedankt en ook alvast bedankt voor de driver.:thumb:

Blij dat het weer werkt en graag gedaan hoor.
Uitsluiten is het beste om bij het probleem te komen. Heel vaak zie je bij dit soort problemen dat het komt door een veroudere fimware van de router of oude drivers van netwerkaarten.

De WL-170 had ik gegeven omdat je daar eerder om had gevraagd in een reactie.:D

De WL-172 direct link. Is versie 1.0.6.0
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2689

Andere versie bestaat niet op de site.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt,maar ik heb nu gezien waar ik moet downloaden.
Je had het over rechts en ineens kwam ik tot de ontdekking dat ik nog een hèèl klein stukje kon scrollen :o:confused: Dom dom,want nu kwamen de download symbooltje ook in het beeld.:D
Oke ,nogmaals bedankt, ik ga nu even mijn router beveiligen want ik heb nu ook gelijk gezien hoe dat moet.;)
En ff die oude laptop van mijn oom op het internet krijgen,dat moet nu ook lukken.

Je hoort nog van me ;):thumb:

foutje, had pagina 2 niet gezien. maar gelukkig, het is opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan