Het moet mogelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

paniekfreak

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Berichten
96
Ik hoop eerlijk gezegd dat er iemand is die me verder kan helpen.

Maar nu ben ik al weer een hele dag aan het vogelen geweest om te proberen het weer aan de praat te krijgen, maar dat wil nog niet echt lukken. :(

Het vreemde is dat het hele netwerk raar doet. Soms zie ik bij het lijstjes met computers binnen het netwerk de andere computers niet staan, maar als ik ga pingen naar de andere computers dan kan dat wel gewoon.

Op het moment zie ik op deze comp bijvoorbeeld mijn laptopje en kan ook bij de gedeelde mappen komen. Maar kijk ik op mijn laptoppie dan ziet hij alleen maar zichzelf en niet deze computer. :( En als hij dan toevallig wel eens deze comp ziet dan kan ik de gedeelde bestanden hiervan weer eens niet zien. :(
En het lijkt mij als ik vanaf deze comp op mijn laptoppie kan kijken dat het andersom toch ook moet kunnen?

Oke het eerste punt wat ik dus moet oplossen (en volgens mij werkt het internet dan ook) is om te zorgen dat de comps die aan de andere kant van het netwerk hangen verbinding kunnen maken met deze pc en dat ze dus ook bestanden die gedeeld zijn kunnen bekijken. Iemand enig idee wat ik fout gedaan kan hebben waardoor dit vreemde probleem zich voor doet.

De standaard gateway van mijn router is 192.168.0.1 (IP van deze comp).
De gateway en DNS van onderandere mijn laptop is : 192.168.0.1 en het IP van de laptop is 192.168.0.111
De gateway en DNS van deze comp staat op 192.168.0.100 (het IP van de router)

Groetjes
Corina
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mer niet mee gaan bemoeien maar je moet goed lezen wat er in de topics staat !!
 
Dit staat ook genoemd bij USB en draadloos:

Quote:
Wat wel kan is het volgende,maar vraag is of het je lukt:

USB Modem>aansluiten op PC waar drivers op staan>
netwerkkaart in die pc>aansluiten met netwerkkabel>
op draadloze router.
Dan moet je binnen je netwerk de nodige instellingen doen.Lijkt me niet echt wenselijk.

Maar proberen mag je het altijd.

Unqoute
 
Ik wil niet ***lig doen, maar deze quote komt uit een andere topic hoor...

Ik wil hier alleen maar hulp vragen aan mensen die misschien ervaring hebben met deze configuratie en mij wat verder kunnen helpen bij de problemen die zich voordoen in mijn poging mijn netwerk weer aan de praat te krijgen.

En als jij niet wil helpen dan mag je wat mij betreft ook gewoon je mond houden. En hoef je niet met loze uitdrukkingen te komen. Misschien moet je zelf mijn topic eens goed lezen.

groetjes
Corina
 
Merkwaardige reactie als je zelf in de openingszin van je topic zo begint:

Quote:

En begin niet meteen met een draadloos netwerk met een usb modem werkt niet, want het kan werken

Unquote.

Er staat nergens in mijn topics dat het nooit gaat werken.Het is er niet voor gemaakt.Het kan wel maar vergt veel veranderingen qua instellingen.Daar loop je nu zelf ook tegen aan.

Helpen wil ik altijd maar niet op deze manier !
 
Misschien kan je nog eens goed naar mijn topic kijken en over die eerste opmerking heen lezen.
Als je namelijk verder leest dan zie je dat ik momenteel niet eens zo met de internet verbinding bezig ben maar met het netwerk zelf dat niet eens normaal wil werken. :(
 
Haal in je eerste bericht de tekst:

"En begin niet meteen met een draadloos netwerk met een usb modem werkt niet, want het kan werken"

even weg.

Een dergelijke opening wekt irritaties op bij het lezen en vertroebelt je probleem.

Probeer gewoon je probleem te beschrijven. Je hebt dan eerder kans dat je daar (inhoudelijk) antwoord op krijgt.

Groet, Dick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan