Het mysterie van de langgerekte pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Houden jullie van mysteries? Nou hier komt er eentje.

Ik heb een sticky footer op mijn pagina's geplaatst met de volgende code:

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

<style type="text/css">

html {    
             height: 100%;
}
body {
	background-color: #FFF;
	font-size: 12px;
	text-align: center;
	position: relative;	
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	color: #000;
	width: 960px;
	margin-left: auto;
	margin-right: auto;
	margin-top: 0;
	margin-bottom: 0;
	overflow-y: scroll;
}
#wrap-copyright {
	min-height: 100%;
	height: auto !important;
	margin-bottom: 0 px;
}
#copyright {
	position: relative;
	left: 0px;
	width: 140px;
	margin-top: -30px;
	clear: all;
	text-align: right;
	float: left;
}

</style>

</head>

<body>

<div id="wrap-copyright">
Mijn verhaal, geordend met verschillende div's en opmaak die niet relevant is hier op te nemen. 
</div>
<div id="copyright">© 2011-2012 Aloneal
</div>
</body>
</html>

Dit werkt eigenlijk perfect. Perfect? Nee, want hier komt het mysterie. Het werkt op alle pagina's van mijn website perfect, behalve op één enkele pagina. Met exact dezelfde opmaak wordt hij in IE9 weergegeven als dubbel zo lang, waarbij de footer in het midden blijft zweven. Dus die pagina voegt een dubbele lengte (met enkel achtergrondkleur) toe. Andere pagina's doen dit niet. Ook op mijn laptop (ook IE9) geeft het geen probleem.

Nu is het vreemde dat als ik die mysterieuze pagina op mijn computer 'herlaad' (refresh), dan wordt hij ineens wél goed weergegeven. Het verwijderen van de internetgeschiedenis lijkt er verder geen effect op te hebben. Wanneer ik eenmaal de pagina herladen heb, dan blijft hij het goed doen. Echter als ik de volgende dag weer check, dan is het probleem er weer (misschien met herstart van de computer?)

Ik snap er niks van. Wie heeft al eens met dit mysterieuze probleem geworsteld, klinkt het bekend in de oren, of doorziet in een oogopslag waar het probleem zit?

Het meest interessante onderdeel laat je weg,
namelijk de content in de body-sector.

En dat is niet interessant vanwege de inhoud van je verhaal
maar vanwege de html-code die je al dan niet hebt gebruikt.

Alleen al het feit dat je blijkbaar meerdere div's hebt gebruikt
kan aanleiding geven tot foute rendering.

Helpen is vaak alleen mogelijk met de beschikking over de URL van de betreffende site.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat de html verkeerd wordt gekopieerd.

Dus: graag een URL naar de betreffende pagina.

Daar sluit ik me bij aan. :)
Zit er soms een javascript op de mysterie-pagina, dat iets met de hoogte van een of andere div doet?
En doet de mysterie-pagina het alleen in IE9 niet goed, en wel goed in IE7 en IE8?

Maar dat kan allemaal blijken als we een (dummy) pagina met het werkend mysterie mogen zien!

Inmiddels doet hij wat hij moet doet. Ik weet helaas niet meer hoe ik dat voor mekaar heb gekregen. Dus het blijft een mysterie voor ons allen. :d

Ik geloof zowaar dat ik een antwoord op deze vraag heb. Tot op heden deed dit probleem zich voor bij iedere website waar ik zo'n sticky footer wilde plaatsen. Het probleem deed zich alleen voor bij IE, niet bij de andere browsers (denk ik). Het probleem zit hem bij mij in het gebruik van XFBML facebook buttons. Hoe het technisch precies zit weet ik niet, het heeft denk ik met het laden van de pagina en de Java te maken. Echter bij mij lost het probleem zich op wanneer ik niet alleen een width specificeer (wat standaard gegenereerd wordt bij een Facebook code), maar ook manueel een height specificeer. Dus zet ik een specificatie als height="15" in die facebook code dan lost het mysterieuze probleem zich op. Raar maar waar.

Ik zet dit antwoord hier even neer zodat ik het ook voor mezelf kan terugzoeken, want ik wil nog wel eens dingen vergeten na verloop van tijd.

Wauw, het heeft even geduurd maar ik ben blij dat je er toch nog uitgekomen bent :D

Zit er soms een javascript op de mysterie-pagina, dat iets met de hoogte van een of andere div doet?
Ik was warm! :p
(Facebook heeft de onhandige gewoonte om met scripts een iframe en een hele bonk eigen FB-css in je pagina te proppen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan