Het mysterie van de verdwenen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Op onregelmatige momenten, lijkt het of bestanden of mappen van mijn pc "verdwijnen".
Afgelopen weken zelfs een complete map met bijna 2 GB aan mp3's.

Wat de zaak nog vreemder maakt is dat de bestanden en mappen echt nooit bestaan lijken te hebben.Ook met undelete komt de map niet in beeld en met een filesearch op de harddisk ook niet.
Hij verdwijnt dus zonder een spoor. Ik heb al verschillende virusscanners gedraaid, bijna elke antispyware tool en zelfs een stapel rootkit-detectors, maar het systeem lijkt schoon te zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik óf deze map kan vinden (of een spoor ervan), of wat dit kan veroorzaken?
btw een scandisk geeft geen fouten.

Mijn HD is in orde. Geen SMART fouten en scandisk en zelfs Spinrite vinden niets.
Blijft gek want stel dat ik of iemand per ongeluk de map gedelete zou hebben dan is die met undelete in ieder geval te vinden (misschien niet te herstellen als hij overschreven is) of vind je sporen terug.

Begin al bijna aan mezelf te twijfelen (leeftijd van dementie misschien :D :D )

:confused: Je kan GetDataBack eens laten scannen
http://www.runtime.org/
Het is wat dat betreft top of the bill software als het er nog is vind deze het zeker kan wel een paar uurtjes duren maar deze kan zelfs nog bestanden vinden van vorige installaties van een jaar terug.. Als je het met deze software ook wil herstellen is dat niet goedkoop, das dan heel jammer. Maar je weet dan wel dat het er nog is en je kan dan zelf beslissen welke acties je verder wil ondernemen om het terug te krijgen.

Let wel!! Deze software garandeert je niet dat alles onbeschadigt wordt hersteld het kan goed zijn dat een groot deel van de muziek files niet meer om aan te horen zijn.. Dat hangt af van hoeveel er overschreven is, houd je systeem daarom zo idle mogelijk tot je alles terug hebt wat nog te redden valt.. ;)

ps.
Dit soort fouten kunne gebeuren door dat je schijf slechte sectoren of cluster problemen heeft of simpelweg door een stroomstoring op het net.
Doe eens een chkdsk via recovery console
eerst een chkdsk zonder parameters dan kan je zien of er fouten zijn daarna kan je een

chkdsk /p/r doen om deze te herstellen..

http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;314058&x=15&y=10

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan