Het Net: aansluiting niet na drie maar na zes weken (hopelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Macmopper

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Berichten
5
In verband met het terminale ziekbed van mijn vader heb ik voor een paar weken intrek genomen bij mijn moeder. Daar heb ik adsl van Hetnet aangevraagd om toch in contact te kunnen blijven met de buitenwereld en wat werk te doen. Aansluiting na drie weken werd beloofd, ook tijdens de zomermaanden. Goed geregeld, dacht ik, al is drie weken wel behoorlijk lang als je erop wacht! Na een maand heb ik maar eens gebeld. Na lang wachten op mijn kosten kreeg ik een medewerker aan de lijn die me meedeelde dat de plannen veranderd zijn en dat het zes weken wachttijd wordt. En dat mijn moeder daarover nog een brief ontvangt. Ik zei dat ze al een week te laat waren en dat die uitlegbrief er dus ook allang had moeten zijn. Dat maakte geen indruk. Mijn vraag naar de reden van de vertraging werd beantwoord met de opmerking dat dat allemaal automatisch gaat. Met andere woorden: geen verklaring en we doen ook geen moeite. Daar moet je het maar mee doen bij Hetnet. Ondertussen is het dik vijf weken later, is er nog steeds geen brief van Hetnet en is mijn vader overleden. Dus lezer, denk nog eens extra na voordat u in zee gaat met Hetnet.

Aanvulling dd 16 augustus
De aansluiting had eergisteren plaats moeten vinden, maar van hetnet taal noch teken. Maar weer eens gebeld, waarbij de eerste twee pogingen vergeefs wegens "overbelasting". Na weer het hele riedeltje te hebben doorgenomen werd me ijskoud meegedeeld dat op 6 augustus de aanvraag was afgewezen. Een verklaring was er uiteraard niet voor en de telefoonjuf wist ook niet waarom ik nooit ergens van op de hoogte ben gesteld. Doorverbinden, daar doen ze al helemaal niet aan bij hetnet, maar ik heb wel een belofte op zak dat ik binnen een week gebeld zal worden door iemand van de afdeling aansluitingen. Dus lezer, als u géén internet wilt, en ook nooit post of telefoontjes wilt, meld je dan aan bij hetnet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, helaas komt dit niet alleen voor bij HetNet, maar ook bij de meeste andere providers. Als consument wordt je maar geacht om het allemaal te slikken. Overigens kun je wel direct opzeggen toch, je zit er max een maand aan vast volgens de reclame. Heb je nu natuurlijk niets meer aan, maar het is tenminste niet zo zuur als er een jaar aan vast zitten.

Sterkte trouwens :confused:

offtopic: zet dit soort topics voortaan in de Members Chat, daar is ie beter op zijn plaats.
 
Heb wel een tip (wellicht heeft u deze al geprobeerd) : meldt deze klacht middels een e-mail en eis een schadevergoding. Duurt even , maar u krijgt hem wel.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met hetnet , en heb een klacct ingediend, waarna ik een schadevergoeding kreeg.

Suk6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan