• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het onmogelijke mogelijk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit is wat mijn beeldscherm toont.

screen.jpg

Nu werk ik met Excel versie 14.0.7165.5000 (32-bit) van Mircrosoft Office Professional Plus 2010.

Kan het misschien aan de versie verschillen liggen?
 
Mijn fout. Als ik de tabbladen per stuk kopieer en dan aanpas werkt het wel qua data overnemen.

Alleen blijft de datum bovenin nog wel zo staan als op het printscreen.
 
Mogelijk wordt dit veroorzaakt door de NL settings van je windows:

pas de datumnotatie aan die 2x voorkomt in de formule op de volgende manier:
Code:
="van: "&TEXT(DATE(jaartal,1,1)-WEEKDAY(DATE(jaartal,1,1))-IF(WEEKDAY(DATE(jaartal,1,1))<6,5,-2)+B2*7,"dd-mm-[COLOR="#FF0000"]jjjj[/COLOR]")& "     tot: "&TEXT(DATE(jaartal,1,1)-WEEKDAY(DATE(jaartal,1,3))-IF(WEEKDAY(DATE(jaartal,1,1))<6,5,-3)+B2*7,"dd-mm-[COLOR="#FF0000"]jjjj[/COLOR]")

Alleen is het niet handig om 52x de formule aan te passen.
dus als je de oplossing eenmalig test en dit werkt, dan is de "zoeken/vervangen" methode wellicht de snelste oplossing voor de rest van het werkblad:
1) Druk Ctrl+H
2) selecteer "opties >>"
3) volg afbeelding voor instellingen en druk op alles vervangen.
Bekijk bijlage 278695

Ik hoop dat dit lukt!

Groet Gijs
 
- vermijd samengevoegde cellen
- gebruik altijd kolom A en rij 1

zet in cel B2:

PHP:
=TEXT(DATE(jaartal;1;4)-WEEKDAY(DATE(jaartal;1;4))+7*(B2-1);"va\n:  dd-mm-jjjj    tot: ")&TEXT(DATE(jaartal;1;4)-WEEKDAY(DATE(jaartal;1;4))+7*B2;"dd-mm-jjjj")

Voor de toelichting op de formule, zie:

http://www.snb-vba.eu/VBA_ISO_weeknummer.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan