Het opgegeven kleurprofiel is ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevYY

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
LS,

Gisteren heb ik de Canon MP110 aangeschaft. Tijdens de installatie van de drivers komt Windows met de volgende melding: kan de hardware niet installeren; het opgegeven kleurprofiel is ongeldig. De printer werkt dus niet. Helemaal vreemd is dat op heel het Internet deze melding praktisch nergens terug te vinden is. Het statusscherm geeft aan dat de printer niet actief is. Logisch natuurlijk. De scanner werkt wel naar behoren.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze printer aan de gang kan krijgen? Misschien heb ik het mis, maar dit lijkt mij een bijzonder specifiek probleem. Ik ben benieuwd naar de echte kenners hier.

Stephan

Geplaatst door StevYY
Ik ben benieuwd naar de echte kenners hier.

Stephan
Nou ja, kenner.
Ik doe een gok, mag dat ook? :)

Ga eens naar de eigenschappen van je printer en probeer eens een ander kleurprofiel te selecteren.
Misschien doet de knop "Handmatig" of "Automatisch" ook nog wat?

attachment.php

Als ik het zo lees is het mij niet echt duidelijk of je de printer nu wel goed hebt kunnen installeren.
Zo niet...

Onder de eigenschappen van je beeldscherm kun je ook nog hetzelfde soort instellingen doen met kleurbeheer als bij je printer.
Misschien verslikt de driver van je printer zich daar in?

Bijlagen

• afbeelding1.gif
    afbeelding1.gif
    27,3 KB · Weergaven: 129
Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Hopelijk ook op de onderstaande verdere uitleg…

Als ik een profiel wil toevoegen handmatig, dan krijg ik bij ieder profiel wat ik in de lijst heb staan de volgende melding (microsoft kleurbeheersysteem): er is een fout opgetreden tijdens het installeren van (willekeurig profiel) dit is geen geldig kleurprofiel. Ditzelfde doet zich voor als ik onder eigenschappen van de monitor een profiel probeert toe te voegen. Het standaard monitor profiel geeft aan: geen.
Heeft adobe gamma er misschien ergens nog iets mee te maken?
De printer staat wel in de lijst van printers, maar hij reageert op geen enkele printer opdracht. Als ik de printer verwijder uit de lijst, en opnieuw hem probeer te installeren dan krijg ik de eerder genoemde melding dat het is mislukt in verband met ongeldig kleurprofiel.

Handen in het haar……ik wil printen!

Stephan

Ik kan er verder geloof ik ook niet meer over vinden.
Het enige wat ik nog tegen kom is dit adres.
Maar daar zit die printer van jou niet tussen.
Wat ik nog kan bedenken:
- Heb je de laatste driver geïnstalleerd? (misschien staat er op de website nog een nieuwere).
- Heb je de driver volgens het boekje geïnstalleerd? (eerst de driver dan printer aanzetten)
- Kijk eens op de website van de monitor fabrikant of je daar nog kleurprofielen kunt downloaden. (of nieuwe drivers)
- Misschien is het verwijderen van de kleurprofielen nog een optie (deze geven toch foutmeldingen).

Laatste optie?
Contact opnemen met Canon of de winkel waar je de printer gekocht heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan