• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het printen van een geselecteerde range VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlmuis02

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
12
Beste allemaal,

Ik loop vast met het volgende probleem:

Ik ben bezig met een dashboard, ter ondersteuning van het dashboard (blz 1) wil ik dat ik de optie hebben om ook de onderliggende cash flow uit te printen (dezelfde sheet), alleen op een andere pagina (blz 2). Inmiddels heb ik beide ranges geselecteerd en aangemerkt als 'Print Area'. En krijg ik ook netjes 2 pagina's als print preview, echter zou ik graag middels een Check Box de mogelijkheid willen hebben om de tweede pagina (de onderliggende cash flow) wel of niet af te drukken.

Volgende moet mogelijk zijn:
- Ik wil de mogelijkheid hebben om het tabblad te kunnen kopieren (met andere input) zonder dat ik de macro moet aanpassen;
- De print previes moet blijven werken (met 1 en/of 2 bladzijden)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ben er al een tijdje mee aan het worstelen en verschillende macro's geprobeerd te maken.

Cheers,

Jeroen
 
Kan je even laten zien wat je zoal gemaakt hebt? En wat de afdrukbereiken zijn.
 
Als ik jouw voorbeeldje(s) bekijk dan hoef je toch alleen op Ctrl+P te drukken en aan te geven dat je pagina 1 van 1 wil afdrukken. Van jouw macro probeersels kan ik niets terug vinden.

Als je wel via code wil dan kan je beste even de bereiken splitsen en een duidelijke naam geven. Je keuzehokje heb ik gekoppeld aan E40 en dan kan de code er zo uitzien:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If [E40] Then
    [Afdrukbereik1].PrintPreview
    [Afdrukbereik2].PrintPreview
    Else
    [Afdrukbereik1].PrintPreview
End If
End Sub

Als je al veel geprobeerd hebt zal het niet moeilijk zijn om er wat aanpassingen in te doen zodat het voor jou werkt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Print Selected Range VBA.xlsm
    44,2 KB · Weergaven: 84
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan