Het samenstellen van een game pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aizen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden ben ik begonnen met het samenstellen van een computer, waarmee ik als doel heb; gamen.
Erg veel verstand van computers heb ik niet, dus ik heb elk onderdeel uit gekozen op basis van research. Voordat ik deze computer wou gaan bestellen, zou ik jullie mening graag willen weten over deze onderdelen:

Moederbord - ASUS P8Z68-V PRO/GEN 3
Grafische kaart - ASUS GTX 570
Processor - Intel i5 2500K
Processor Koeler -Zalman CNPS10X Extreme
Voeding - OCZ Modxstream pro
SSD - OCZ VTX3-25SAT3 60 GB
Behuizing - Coolermaster HAF 922

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=294752&cn=1&tn=BUILDERS

Intotaal zal de computer rond de 1300 euro gaan kosten, ik wil games spelen zoals: Battlefield 3, Diablo 3 en veel andere games die uit zullen komen in de toekomst zonder hoeven te upgraden voor minimaal 3 jaar. Ook zal ik veel gebruik maken van FRAPS onder het gamen.

Ik zou aan jullie willen vragen of deze onderdelen aan mijn eisen zullen voldoen. of zou ik iets moeten veranderen zoals een processor naar iets als een i7 2600k voor fraps?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
een i5 2500k is prima voor wat jij wilt, voor gamen hoef je echt geen 2600k te nemen.

je zou in plaats van een gtx570 ook voor een gtx 560 ti kunnen gaan, scheelt aardig wat geld en het verschil is niet groot. de besparing kan je bijvoorbeeld gebruiken om ipv een 60gb ssd een 128gb ssd te halen als je wilt.

verder ziet het er goed uit.

Bedankt voor je reactie. Dan had ik nog een vraagje, Stel dat ik voor dit moederbord en de GTX 570 videokaart ga, zou het dan mogelijk zijn om na een tijdje(mag dit nodig zijn) een tweede GTX 570 videokaart op dit moederbord te monteren? Of zal hier geen plaats voor zijn?

dat kan, de omschrijving van het moederbord zegt het al: "...zijn er drie PCIe x16 3.0/2.0 sloten (met CrossFireX en SLI ondersteuning)...".

Je kan misschien ook 2x GTX 560 doen in SLI doen. prestaties zijn hoger en volgens mij kom je dan op zelfde prijs uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan