Het systeem Marsman

Status
Niet open voor verdere reacties.

NordRack2

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
incl windows: dan is dit systeem goed.
Excl windows: zelfsamenstelling is denk ik beter.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...210564]=1&product[212285]=1&product[100663]=1
Afgaande op bovenstaand bericht van onze edele vriend Marsmannetje heb ik dat systeem gewoon besteld.
Wel heb ik de kast weggelaten, het bouwen doe ik zelf en ipv de 640 gig schijf heb ik een 320 gig schijf gekocht.
In totaal moest ik 386€ betalen.
De pc is voor mijn moeder. Zij gaat nu van PIII 1ghz, 256mb RAM naar PhenomII 4x3ghz en 4 gig RAM.
Vandaag gebouwd. Enige wat ik tot nu toe kan zeggen is dat de onboard video connector een beetje fragiel overkomt.
De I.E.S. (intelligent energy saver) krijg ik niet aan de praat, hij zegt steeds dat Cool 'n Quiet aan moet worden gezet in de BIOS maar dat staat aan. Voorts kreeg ik de Scythe 12cm. fan niet in de oude kast gebouwd, daar moet ik nog flink aan gaan zagen. :) Eerst nog wat testen, mss is de fan niet eens nodig.
Mij valt op dat alle overclock opties in de BIOS aanwezig zijn (al zal ik de pc van me ma niet gaan overclocken). ;)
Geachte man van Mars, voorlopig bedankt voor de tip :thumb:
P.S. iemand interesse in een Pentium III? :D

Laatst bewerkt:
OK nu 7 weken later.
Ik krijg de Phenom niet op zijn goede kloksnelheid.
Hij zou moeten lopen op 3000 mHz maar hij loopt op 800, wat ik ook doe.
Cool ´n Quiet aan en uit gezet, nieuwe drivers geinstalleerd, Prime95 en er gebeurt niets...
Stressed word hij 41 gr. hahaha. (zonder casefan :D) volgens Coretemp.
CPU-Z geeft aan (afgerond):
corespeed 800
multi 4
bus speed 200
HT link 2000
Pc is van mijn moeder maar ik word er gek van.
Andere keer verder...... :mad:

Inderdaad; ik zie nu dat ik zelfs van het verkéérde Asrock mobo drivers heb gedownload en geïnstalleerd, nl van de M3A780GXH/128M (whats in a name) :confused:
Vandaar dat ik op de site geen nieuwe BIOS vond. STOM!
Binnenkort verder.

OK BIOS 1.40 er op gezet (heel makkelijk een .exe die regelde alles). De Phenom wordt nu herkent.
Bedankt voor de hulp.
Instant Boot doet het nu ook.
Instant Boot boot idd binnen 4 s.
Nadeel is dat het systeem na uitschakelen weer opstart en nog een keer uitschakelt. Daar moeten wij op wachten omdat we uiteindelijk de stroom er af halen middels een multistekker met schakelhaar.
Daarom gaat Instant Boot er weer van af.
:thumb:

mooi! :)
Met instant boot heb ik overigens geen ervaring. Ik dacht dat dit een soort van linux welke op het moederbord zit ingebakken.

mooi! :)
Met instant boot heb ik overigens geen ervaring. Ik dacht dat dit een soort van linux welke op het moederbord zit ingebakken.

Yep, zoals bij ASUS, moeder de vrouw surft enkel hiermee, ze neemt nooit te tijd om volledig te booten :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan