Het syteem loopt in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
302
Ik heb een Packard Bell notebook met Windows Vista Home Premium. Ik heb dit sinds November, 2009.

Sins een week loopt mijn systeem steeds vast. Bij het verplaatsen van bestanden naar de externe hardeschijf zie je hem de helft verplaatsen, en dan loop het vast. De rest van het systeem werkt dan nog wel. Annuleren helpt niet, alleen via taakbeheer kan ik de taak nog beëindigen. Echter, als ik via taakbeheer een vastgelopen taak wil stoppen, word het proces explorer.exe ook direct afgesloten, en moet ik deze opnieuw openen. Soms bij het verplaatsen verplaatst hij tot op 5 sec. resterend, en wil dan die 5 sec. niet afmaken.

Ook sluit de pc soms niet af als ik hem afsluit. Stekker eruit is dan de enigste mogelijkheid.
Ik heb m'n virusprogramma en Windows Defender al laten scannen op virussen, malware enz, niets gevonden.

wie weet de oplossing, graag niet herinstalleren van Windows.

mvg, Marten
 
Vraag jezelf af wat er een week geleden 'mogelijk' veranderd is aan het systeem / welke download en / of surfgedrag toen van toepassing was. Kom je daar niet echt uit? Dan: herstel je je systeem middels systeemherstel desgewenst naar een datum van 8 dagen geleden.
 
Bij chkdsk, geen problemen gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Packard Bell notebook met Windows Vista Home Premium. Ik heb dit sinds November, 2009.

Sins een week loopt mijn systeem steeds vast. Bij het verplaatsen van bestanden naar de externe hardeschijf zie je hem de helft verplaatsen, en dan loop het vast. De rest van het systeem werkt dan nog wel. Annuleren helpt niet, alleen via taakbeheer kan ik de taak nog beëindigen. Echter, als ik via taakbeheer een vastgelopen taak wil stoppen, word het proces explorer.exe ook direct afgesloten, en moet ik deze opnieuw openen. Soms bij het verplaatsen verplaatst hij tot op 5 sec. resterend, en wil dan die 5 sec. niet afmaken.
Ook sluit de pc soms niet af als ik hem afsluit. Stekker eruit is dan de enigste mogelijkheid.
Ik heb m'n virusprogramma en Windows Defender al laten scannen op virussen, malware enz, niets gevonden.


wie weet de oplossing, graag niet herinstalleren van Windows.

Het eerste probleem is opgelost. Het probleem was een USB HUB van een onbekend merk. Nadat ik hem ertussen uit had gehaald, was het probleem van de externe hdd opgelost. Blijft over die andere vraag..

mvg, Marten
 
Je moet je eens afvragen wat nog evt. op de achtergrond draait als je probeert af te sluiten,misschien je virusscanner die net je pc scant op dat moment o.i.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan