Het TCP/IP netwerktransport is niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tayana

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Na het runnen van ad-aware krijg ik bij het opstarten van mijn laptop met XP home
de mededeling dat "Het TCP/IP netwerktransport is niet geinstalleerd."
Daarna krijg ik geen internet verbinding meer terwijl de ADSL modem
wel een verbinding meldt.

Herstelpunt functie werkt bij mij niet bij een tientalpunten komt de mededeling:
" De computer kan niet worden hersteld naar...." er is geen wijziging aangebracht.

Config-software-Windows- onderdelen toevoegen-Netwerkservices- opnieuw
aanvinken helpt niet. Hierbij staat bij details Eenvoudige TCP/IP services
0,0 MB aangevinkt.

Wat te doen?

tcp/ip verwijderen en opnieuw toevoegen.

heb ik gedaan, blijft hetzelfde 0,0 MB
kan het zijn dat een programma netwerk device switch is gewist?

Dat kan.
Maar als ik het goed heb dan maakt ad-aware toch ook een back-up voordat hij aan het werk gaat.
Misschien kun je daar eens naar kijken, dan zou je die back-up kunnen terug zetten.

Geplaatst door Tayana
Hierbij staat bij details Eenvoudige TCP/IP services
0,0 MB aangevinkt.

Wat te doen?
Het is volgens mij, omdat er met één decimaal achter de komma wordt gewerkt, dat er daarom 0,0 MB staat. Egenlijk staat er 0,05 MB. Dus, die 0,0 MB is wel goed.

Dennis.

Dat lukt niet, Ik denk dat het niet ad aware is, ik heb bij een schoonmaak operatie volgens mij: "netwerk device switch gewist." Omdat ik history kill gebruik zit dit niet meer in prullebak of norton protected prullebak
Heb zojuist Internet Expl. 6,0 opnieuw geinstalleerd, maar bij opstarten van windows blift er een kadertje komen :
Eigenschappen mobiele apparaten
Het TCP/IP netwerktransport is niet geinstalleerd

In de verkenner onder mijn computer staat een systeemdirectory:"Mobiel apparaat" met zo te zien geen inhoud als ik deze directory aanklik, komt wederom de mededeling: Eigeschappen mobiele apparaten - waarschuwingskruis - Het TCP/IP-netwerktransport is niet geinstalleerd.
Hoe installeer ik dit ???

misscien zou dit het zijn?

Ga naar start/uitvoeren en type regedit.

Ga naar de volgende Key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\PPP\EAP
Exporteer de map 25 en 26 en sla op op het bureaublad.
vervolgens verwijder je de mappen ( dus 25 en 26 )
Sluit het register en start opnieuw op.

De verwijderde mappen worden automatisch weer aangemaakt.

succes
Ik hoor van je?
:thumb:

Allemaal hartelijk bedankt, probleem opgelost, het was toch ad-aware, na het terugzetten van het quarantaine
bestand had ik weer toegang tot intgernet, dat TCP gedoe had te maken met de verbinding met mijn pocket pc. Nu zit ik alleen nog met een hoop data miners en registerbestanden gescand door ad-aware waar ik eigenlijk wel vanaf wil, ik weet alleen niet welk bestand verantwoordelijk was voor mijn verbindingsprobleem

Ja bedankt Puppie, maar ik vond ergens op het helpmij-forum een medeslachtoffer, daar stond een oplossing: een root register fix, speciaal voor dit probleem met bijbehorende URL, en dat werkte, dus alle spyware verwijderen en dan die fix en surfen maar.
Ik kan die threath echter niet meer terugvinden.

maak even een eigen vraag op ons forum
Deze is al vijf jaar oud.
en krijgt van mij nu een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan