• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

het total aantal uren per berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndirk

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
ik wil de total aantal uren die ik gewerkt heeft elke week berekenen.
ik heb een probleem met tijden optellen.

ik heb een begintijd en eindtijd:
mijn formula =(de eindtijd - starttijd)*24

het werkt als uur is rond wanneer ik gebruik minuten(9:30)
het kan niet berekenen.
wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

ik wil de total aantal uren die ik gewerkt heeft elke week berekenen.
ik heb een probleem met tijden optellen.

ik heb een begintijd en eindtijd:
mijn formula =(de eindtijd - starttijd)*24

het werkt als uur is rond wanneer ik gebruik minuten(9:30)
het kan niet berekenen.
wat doe ik verkeerd?

Heb ik het zo goed gedaan ?

Bijlagen

bedankt voor uw snelle antwoord

bedankt voor uw snelle antwoord trucker10
sorry ik had de probleem niet goed uitgelegd.

mijn bedoeling was totaal bedrag per week berekenen.
daarom had ik mijn formule * 24 gedaan.(anders kan ik niet van totale tijden gebruiken in mijn formule)

formule = geld verdient per uur * totale gewerkte tijd per week

uur berekenen per dag = e3 =(D3-C3) * 24 (tijden per uur berekenen)
totale uren berekenen per week =(E3:E7)
totale verdiende geld per week=(E8*C10)

mijn problem
1 - ik wil de totale tijden in een formule gebruiken daarna de totale verdiende geld berekenen

op uw manier trucker10 excel berekent verkeerd.
heel veel bedankt voor uw snelle antwoord

Bijlagen

bedankt voor uw snelle antwoord trucker10
sorry ik had de probleem niet goed uitgelegd.

mijn bedoeling was totaal bedrag per week berekenen.
daarom had ik mijn formule * 24 gedaan.(anders kan ik niet van totale tijden gebruiken in mijn formule)

formule = geld verdient per uur * totale gewerkte tijd per week

uur berekenen per dag = e3 =(D3-C3) * 24 (tijden per uur berekenen)
totale uren berekenen per week =(E3:E7)
totale verdiende geld per week=(E8*C10)

mijn problem
1 - ik wil de totale tijden in een formule gebruiken daarna de totale verdiende geld berekenen

op uw manier trucker10 excel berekent verkeerd.???
heel veel bedankt voor uw snelle antwoord

Tweede poging

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt dat was mijn bedoeling trucker10

Bedankt voor uw snelle reactie
dat was mijn bedoeling

dank u trucker10

Dat hier *24 nodig is snap ik. Maar ik snap alleen niet hoe het mogelijk is: 0,97 van Dinsdag (E4*C10) x 24 is namelijk normaal gesproken 23,28, en hier 23,33. Afgerond wordt er dus niet. Maar met x 24 komt het juiste bedrag er wél uit. Want 2,08 van Maandag (E3*C10) x 24 is volgens Excel namelijk 50 (deze wordt praktisch dus wél afgerond, maar formuletechnisch denk ik niet want anders was die andere ook wel afgerond tot iets). En zo hoort het natuurlijk ook; als je 5 uur hebt gewerkt en je krijgt een 10tje per uur, dan krijg je 50 euro.

Ik heb het mijzelf op een andere manier geprobeerd te verduidelijken: Als je op een dag 1 minuut werkt is de seriële waarde voor die periode 0.01, dus elke minuut staat voor 0.01 volgens Excel verdien je dan 0,17 cent. Ik heb dat zelf uitgerekend als 10 / 60 = 0,16 euro. Dus dat klopt ook wel weer maar ik de truc nog steeds niet.

Dus laat ik stellen dat *24 niet nodig is voor het afronden (want dat gebeurt niet), maar het is wel nodig om het juiste bedrag eruit te krijgen. Kan een van jullie uitleggen hoe je op dit handige idee komt?/Wat de filosofie hierachter is

Dat hier *24 nodig is snap ik. Maar ik snap alleen niet hoe het mogelijk is: 0,97 van Dinsdag (E4*C10) x 24 is namelijk normaal gesproken 23,28, en hier 23,33. Afgerond wordt er dus niet. Maar met x 24 komt het juiste bedrag er wél uit. Want 2,08 van Maandag (E3*C10) x 24 is volgens Excel namelijk 50 (deze wordt praktisch dus wél afgerond, maar formuletechnisch denk ik niet want anders was die andere ook wel afgerond tot iets). En zo hoort het natuurlijk ook; als je 5 uur hebt gewerkt en je krijgt een 10tje per uur, dan krijg je 50 euro.

Ik heb het mijzelf op een andere manier geprobeerd te verduidelijken: Als je op een dag 1 minuut werkt is de seriële waarde voor die periode 0.01, dus elke minuut staat voor 0.01 volgens Excel verdien je dan 0,17 cent. Ik heb dat zelf uitgerekend als 10 / 60 = 0,16 euro. Dus dat klopt ook wel weer maar ik de truc nog steeds niet.

Dus laat ik stellen dat *24 niet nodig is voor het afronden (want dat gebeurt niet), maar het is wel nodig om het juiste bedrag eruit te krijgen. Kan een van jullie uitleggen hoe je op dit handige idee komt?/Wat de filosofie hierachter is
zet in cel D4 als tijd 11:45 en kijk of de rekening dan klop voor mij is 2 uur en 20 minuten a 10 euro per uur 2 x 10 euro + 1/3 van een uur of 10 / 3 = 3,33 ook nog steeds 23,33 euro of kan ik niet meer rekenen . Vergeet niet dat je uurnotaie omzet naar en serieel getal . Bekijk deze tak eens van uur naar serieel en tracht .;)

Dus laat ik stellen dat *24 niet nodig is voor het afronden (want dat gebeurt niet), maar het is wel nodig om het juiste bedrag eruit te krijgen
Ik zou zeggen zet het online hoe het op de andere manier ook kan , meerdere oplossingen voor vraag altijd goed voor de zoekfunctie

Laatst bewerkt:
foutje trucker10

ik was bezig in flash programmeren.
Ik heb even niet op de formule
ik heb netals trucker10 zei de formule aangepast.

ik wist niet hoe kan ik tijden berekenen in excel.
bedankt voor tijden voor mij uitgelegd
dank u wel trucker10

voor gotty
ik had niet goed opgelet daarom ik had een paar fouten.
mijn excuses gotty
ik heb de heel opdracht nog een keer gemaakt

mijn opdracht trucker10

ik had even niet goed opgelet ,ik moet verschillende opdrachten oplossen.
daarom de fout trucker10.
ik programmeer in flash en php.
nu moet ik in excel werken.
ik weet niet veel van excel.

sorry voor mijn vergissing trucker10

dank u well voor uw les in tijden trucker10

Bijlagen

Zet in cel D4 als tijd 11:45 en kijk of de rekening dan klopt. Voor mij is 2 uur en 20 minuten á 10 euro per uur 2 x 10 euro + 1/3 van een uur of 10 / 3 = 3,33 ook nog steeds 23,33 euro of kan ik niet meer rekenen.

Ik weet niet meer hoe ik gister op de verkeerde uitkomst kwam (had ik het maar op het forum uitgewerkt) maar je hebt inderdaad gelijk.

Bedoel je dat je zelf óók wat probeert en het seriële getal vermenigvuldigt? Tot dat de uitkomst er uit komt die er uit moet komen ofzo?

Ik zou zeggen zet het online hoe het op de andere manier ook kan , meerdere oplossingen voor vraag altijd goed voor de zoekfunctie

Ik wou dat ik het kon, maar zover ben ik nog lang niet.

Ik weet niet meer hoe ik gister op de verkeerde uitkomst kwam (had ik het maar op het forum uitgewerkt) maar je hebt inderdaad gelijk.

Bedoel je dat je zelf óók wat probeert en het seriële getal vermenigvuldigt? Tot dat de uitkomst er uit komt die er uit moet komen ofzo?

Ik wou dat ik het kon, maar zover ben ik nog lang niet.

Ik wou zeggen bewijs me het tegendeel ;) kijk ook eens in bijgevoegd bestandje naar de fomule
Code:
=ALS(AANTAL(C4:D4) = 2; (D4 - C4 - "0:30"); 0)*24
bij geen ingave in de cellen C of D een 0 waarde en er is een pauze van 0,30 uur in mindering gebracht .
Als je dan nog verder wil
Code:
=ALS(AANTAL(C15:D15) = 2; (D15 - C15+(D15<C15) - "0:30"); 0)
bij deze mag je over middernacht gaan .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik wou zeggen bewijs me het tegendeel ;) kijk ook eens in bijgevoegd bestandje naar de fomule
Code:
=ALS(AANTAL(C4:D4) = 2; (D4 - C4 - "0:30"); 0)*24
bij geen ingave in de cellen C of D een 0 waarde en er is een pauze van 0,30 uur in mindering gebracht .
Als je dan nog verder wil
Code:
=ALS(AANTAL(C15:D15) = 2; (D15 - C15+(D15<C15) - "0:30"); 0)
bij deze mag je over middernacht gaan .

Ik snap er niet zo gek veel van maar wat ik was vergeten te zeggen is dat ik de wiskundige kant niet snap en had ik wel graag willen weten, maar goed ik draaf soms iets te ver door, ik ga jou bestand uit bericht #4 bewaren en dan vind ik het wel goed. Bedankt voor je inzet.

Ik snap er niet zo gek veel van maar wat ik was vergeten te zeggen is dat ik de wiskundige kant niet snap en had ik wel graag willen weten, maar goed ik draaf soms iets te ver door, ik ga jou bestand uit bericht #4 bewaren en dan vind ik het wel goed. Bedankt voor je inzet.

Bekijk de serële tijd van 12:30 ( :mm ) uur wat voor een getal dat is 0,520833333
met dit seriël getal kan je rekenen met 12:30 x uurloon niet .( vermenigvuldig beide waarden eens met x 50 en kijk wat de uitkomst is .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan