Het tracken van gebruikers.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tucka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tucka

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2005
Hallo forum members.

Ik zit weer met een uitdaging.
In mijn huidige db heb ik een form waarin gegevens ingevuld moeten worden. Echter wil ik de gebruikers tracken die een form in vullen.
vb textbox first updated bv "degene die in de form de tijd IN noteerd"
en textbox last updated by"degene die de tijd UIT noteerd.
Dus dat de namen automatisch gelezen worden van het netwerk of inlognaam v/d db en dat die ook autimatisch gesaved worden.
Zo ja is het mogelijk?

Met vriendelijk groeten

Tucka
:o

Beste Tucka,

Met Windows Scripting, een object dat vanuit Access te benaderen is kun je de gebruikersnaam opvragen.

Bestudeer http://www.winguides.com/scripting/reference.php?id=108 en de pagina's ervoor en erna.

Met de regels:
------------
Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
MsgBox "Username: " & WshNetwork.UserName
------------
toon je de inlognaam van de gebruiker in een MsgBox. Met een beetje aanpassen, kun je die regel ook gebruiken voor het wegschrijven van die naam in een tabel.

Succes.

Hier heb je een voorbeeld waarbij de inlog tijd wordt opgeslagen bij het openen en de uitlogtijd wanneer er wordt afgesloten.

mvrg
Daneron

Bijlagen

Hallo,

Mijn database draait in een netwerk en is opgedeeld in een _fe en _be.
Nu wil ik graag de tijd tracken dat een user gebruikt maakt van de database.

Op het forum zag ik de registratie.mdb van Daneron (in de .zip file)
Het ziet er prima uit bij installatie (importeren van de bestanden in mijn database), alleen ik krijg het niet aan de praat; hij registreert alleen mijn eigen username en niet degene die - via het netwerk- ook is ingelogd op de database.

Heeft een forumlid deze registratie ook al eens gebruikt en werkt deze dan wel?

Of weet iemand nog een ander 'tracking' free software (googlen heeft mij niets opgeleverd)

Bedankt maar weer....

Hallo

Na een nachtje slapen het probleem van het niet werken van de registratie.zip gevonden.
De registratie van het inloggen gebeurt door het fmenu1, echter de afsluitregistratie gebeurt door op knop8 van het formulier (de afsluitknop) te klikken.
Via een macro kun je het starten en afsluiten van het fomulier forceren. Dan werkt het perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan