Het typen van accenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tecker

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Mijn probleem is dat ik vaker Frans moet schrijven en dat daarbij accenten gebruikt worden.
Ik heb nooit de alt-codes geleerd en tot voor kort deed mijn manier om ze te maken het altijd.

Nu heb ik echter dit als ik de naam Fr'ed'erique typ. Als ik op de "apostrof toets" wordt er meteen een apostrof neergezet. Voorheen gebeurde dit alleen als de apostrof werd gevolgd door een spatie of letter. Hetzelfde geldt voor de "tilde toets" wanneer ik p`ere typ gaat het weer mis. Of het typen van een c met een accent als in fa'cade geeft hetzelfde.
De accent circonflex ^ krijg ik ook niet meer op een letter geplaatst.

Hoe activeer ik dit weer?

Zet het toetsenbord op de instelling Verenigde Staten en de invoertaal op Nederlands.

Input language is Dutch

Keyboard is US

Nog geen verandering tot zover (Fr'ederique.)

Input language is Dutch

Keyboard is US

Nog geen verandering tot zover (Fr'ederique.)

Er is verschil tussen US en US International.
De tip van Pasja had eigenlijk moeten luiden: US International toetsenbord-indeling gebruiken. Is die er nog niet, die dan toevoegen, combinatie Dutch - US International kiezen als standaardcombinatie, op Apply drukken, en daarna US keyboard verwijderen.
Voor XP heeft Tha_Devil er een (Nederlandse) handleiding voor geschreven: link

Kijk eens of het dan wél werkt als gehoopt.

Tijs.

Correct, ik was niet volledig, moet idd. zijn Verenigde Staten (internationaal).

Bedankt maar.

Heel erg bedankt het werkt.

Fréderique werkt nu. Echter dit is de reeks van die ik krijg als ik shift plus 1 tm 0 intyp

!"#$%&_()'?~

Hier gaat nog iets mis.

Ik heb een plaatje van mijn keyboard and language settings toegevoegd.
Waar gaat het mis (vraagteken)

Bijlagen

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 95
Zie niets vreemds.

Klopt ik heb me vergist.

Er was even nog iets mis met de symbolen maar toen ik het laatste poste deed alles het.

Had nog wat gewijzigd.

Spijt me voor de verwarring.

Maar mag ik hartelijk danken voor de hulp die jullie mij gaven.

Moderator slotje graag ik ben geholpen.

Hoeft niet, je mag zelf klikken op "vraag is opgelost" en daarmee is de vraag closed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan