Het uiterlijk van een programma aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainBri

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
933
Hallo,

Ik heb Visual Basic 2008, daarmee heb ik een klein programmatje gemaakt, alleen nu wil ik de lay-out (het uiterlijk) van het programma veranderen. Dus een form die niet vierkant is, maar bijv. rond, die richting ongeveer.

Het doel is om het een beetje meer "professioneel" er uit te laten zien.

Weet iemand hier hoe ik dat kan doen in VB 2008?

Extra info: Ik ben een beginnende programmeur, met nog geen 2 maanden ervaring :)
 
Je moet de hele windows layout weglaten, dus formborderstyle: none
hoe je het venster dan rond maakt weet ik niet, maak wel een knopje met de opdracht me.close()
 
Als ik denk aan een professionele look, denk ik aan programma's als Word, Excel, Virtual Box, en nog veel meer programma's. Die hebben allemaal een standaard Windows uiterlijk.

Vaak zijn juist de wat minder bekende programma's, vooral die die gemaakt zijn door hobbyisten, die een wat aparte look hebben.

Dus als jij je programma een beetje een professionele uitstraling wilt geven, zou ik gewoon alles standaard houden. Je kan natuurlijk wel je programma opfleuren met graphics/icons voor je buttons, menu's en dat soort dingen, maar hou het bescheiden, overdrijf het vooral niet.

Standaard word er een ImageLibrary meegeinstalleerd bij Visual Studio producten. Als jij gebruik maakt van een Express editie, beschik je niet over de ImageLibrary, maar je kan deze wel los downloaden op het Internet. Kwestie van effe Googelen.
De ImageLibrary bevat allerlei graphics voor je applicaties. Denk maar aan het diskette ikoontje, wat je vaak tegen komt op knoppen en menuitems voor het opslaan van een document. Of bijvoorbeeld het Printer ikoontje, wat gebruikt wordt voor printeropdrachten. Als je ikoonen gebruikt uit de ImageLibrary, heb je al een professionele look.
 
Hardstikke bedankt Roy & Atom! Ik ga even googlen :)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan , maar het is roy trouwens :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan