Het updaten van: Standaard Dual Channel PCI IDE Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

debiesven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Via de gratis driver check van driveragent.com moet ik nog een paar drivers updaten maar van de: Standaard Dual Channel PCI IDE Controller kan ik nergens een driver vinden of hoe ik deze moet updaten.

Mijn moederbord is als volgt: (voor het geval dat deze nodig is)

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Moederbordnaam MSI RS480M2/RX480M2 (MS-7093) (3 PCI, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1280 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (02/13/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

P.S. Ik denk dat deze post in dit onderwerp hoort...

Ach, dat is toch wel een beetje een bugprog, handig te weten welke drivers je hebt, maar voor de rest nutteloos.

Werkt je harde schijf dan niet?:confused:
Onzin dus, dit is de standaard Windows driver en die werkt prima.

Mocht je toch willen doen, hier staan alle drivers voor je mobo.

Bedankt! Ik wist niet precies waar het voor was.

Ik heb sinds 2 weken een andere videokaart. De nVidia GeForce 7300LE en sindsdien loopt mijn pc regelmatig vast. Het beeld blijft dan hangen en ik kan er helemaal niets mee doen. Waar kan dit dan aan liggen? Ik heb een screenshot van deze drivercheck bijgevoegd.

Bijlagen

• screenshot driveragent.jpg
    screenshot driveragent.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 166
Hoi !

Sorry, maar dat progje moet je vergeten.

Kijk even hier: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us of er nieuwe drivers voor je videokaart te vinden zijn.

Zo ja, deze downloaden, de oude driver de-installeren (verwijderen) via Start - configuratiescherm - software, rebooten en de nieuwe drivers installeren.

Greetz,

Harry.

Je zou dan toch die ATI System Drivers for RS480/RS482/RC410/SB600 kunnen herinstalleren, en na een reboot de driver die @Harrie Snor linkte, voor de zekerheid.

Overigens zie je in apparaatbeheer welke er gebruikt worden, dit is alleen een opsomming van de gevonden drivers en dat wil niet zeggen of ze überhaupt worden gebruikt.

Ati heeft een eigen IDE controller driver die je in apparaatbeheer terug vind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan