het vast lopen van mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdmsnoeren

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
als ik met mijn computer bezig ben dan naar verloop van tijd slaat de computer vast ik moet hem dan weer opstarten.
dit gebeurd dan naar een korte tijd of naar een lange tijd.
er komt met het opnieuw opstarten geen fout.
zouden jullie mijn misschien een suggestie aan de hand willen doen waar dit aan kan liggen
bvd paul snoeren

PDM, zonder meer gegevens is het onmogelijk te gissen naar een oorzaak.
Probeer het probleem 'in te sluiten': gaat er steeds hetzelfde vooraf een het vastlopen? Sluit eens bepaalde programma's en stel vast wat er gebeurt. Enz.

Blauwe schermen? Andere fout melding voordat hij vast loopt?
Maakt het nog uit welk programma je gebruikt?
Wat is 'na verloop van tijd' vijf minuten, een kwartier, een uur, halve dag... maakt het nog een verschil als de PC uit is geweest, dus dat je na een koude start langer kunt werken, maar na een herstart telkens maar even (zou kunnen duiden op een warmte probleem).
Het zou ook nog een virus kunnen zijn, doe bv eens een controle hij
Housecall van Tiscali, een online virus scanner.
Verder zou het nog met spyware e.d. te maken kennen hebben.
Plaats zo wie zo eens je Hijack log file op het forum, voor meer info hierover zie hier.
Lees de tekst van deze link svp HEEL goed voor je daar verder mee gaat.
Gebruik ook de programma's die daar beschreven worden eerst, veel rommel wordt dan al vanzelf verwijderd, wat mogelijk je probleem al kan verhelpen.

Om een idee te krijgen waar het aan zou kunnen liggen kan je ook je Taak beheer eens open kunnen zetten (met XP gaat dat het makelijkst door op [CTRL]+[ALT]+[DEL] te drukken, klik twee keer op het woord CPU, het programma dat de meeste reken tijd verbruikt komt zo altijd boven aan te staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan