Het venster altijd maximaal weergeven vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
309
Beste "slimme"mensen,

Is er iemand, die mij kan vertellen, of het mogelijk is om de weergave van internet explorer in zijn maximale stand te vergrendelen.

Met die maximale stand bedoel ik door gebruik te maken van de F11 knop, dan verdwijnt namelijk de bovenste balk.

Dit zou mij goed te pas komen bij die kinderen bij mij op school omdat ze dan in iedergeval geen gebruik kunnen maken van de bovenste balk: Bestand, Bewerken, Beeld, Extra en Help.

Wie, o wie kan mij helpen??????
 
Zo moet het ook kunnen :

Run Explorer Full Screen
Start/Run/Regedit

HKEY_CURRENT_USER\Console. In the right pane find FullScreen and modify the value to 1. Then go to: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\InternetExplorer\Main. In the right pane find FullScreen and modify the value to yes. Exit/Reboot.
 
Bennie Roby

Helaas het wil niet zoals ik wil....

Inderdaad lukt het wel vanuit het "uitvoeren" venster maar niet vanuit een snelkoppeling.

De snelkoppeling zet er http:// voor en dan werkt het niet meer.


Wat nu??????

HKey_Current_USER\Console bestaat bij niet maar deze sleutel heb ik aangemaakt en de waarde gewijzigd in 1, maar helaas lukt het niet.

Wat nu ?????
 
Bennie Roby

Helaas het wil niet zoals ik wil....

Inderdaad lukt het wel vanuit het "uitvoeren" venster maar niet vanuit een snelkoppeling.

De snelkoppeling zet er http:// voor en dan werkt het niet meer.


Wat nu??????

HKey_Current_USER\Console bestaat bij niet maar deze sleutel heb ik aangemaakt en de waarde gewijzigd in 1, maar helaas lukt het niet.

Wat nu ?????
 
In de snelkoppeling die op het bureaublad staat, zet je de volgende regel bij doel:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -k

Op de site van Microsoft staan meer voorbeelden.

Groetjes,
Bennie
 
nieuwe link ?????

Dank je wel Bennie

****a de nieuwe snelkoppeling werkt maar...........

Ik wil verder niet moeilijk doen maar ..............

Bij het openen van een link met een nieuw venster daar komt de balk met Bestand, Bewerken, Beeld en Extra weer tevoorschijn.

Hoe kan ik dit oplossen?????
 
Re: nieuwe link ?????

Geplaatst door Taalkring
Dank je wel Bennie

****a de nieuwe snelkoppeling werkt maar...........

Ik wil verder niet moeilijk doen maar ..............

Bij het openen van een link met een nieuw venster daar komt de balk met Bestand, Bewerken, Beeld en Extra weer tevoorschijn.

Hoe kan ik dit oplossen?????

Volgens mijn ook als je met je rechtermuis op de balk bovenaan klik dat je bestand enzo terug kan halen teminste hier wel als ik op F11 klik ?
 
Ik vond deze tijdens het zoeken op helpmij nog , is een registersleutel :

To hide File Menus in Explorer :
Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Name: NoFileMenu
Type: REG_DWORD
Value: 1
 
Het verwijderen van die balken zou ik niet weten. Je wel via het register de functies in de werkbalken disablen.

Groetjes,
Bennie
 
Explorer-balk onder het knopje Beeld

Beste Bennie jij bent de enige die reageert, waar het om gaat is:

de Explorerbalk onder het knopje Beeld.

Als ik de Explorer-balk eruit kan halen of disabelen ben ik uit de problemen want de leerlingen gebruiken de zoekfunctie in de explorerbalk om op andere site's te komen.


Groetjes
OBS "de Taalkring"
 
Dan kan je die werkbalk toch aanpassen? Klik op pijltjes helemaal rechts en kies Aanpassen, in rechterschermpje de Zoekfunctie selecteren en druk op knop omlaag, dan zien ze die functie niet meer, of je deze ook kan verwijderen weet ik zo niet.
 
Bovenste werkbalk

Beste Gezina het gaat mij om de bovenste balk met de items: Bestand, Bwerken, Beeld , Favorieten, Extra en Help.
Als ik op die balk ga staan en r.klik dan kan ik alleen maar:
De standaardknoppen, Adresbalk, Koppelingen en Radio aan of uit zetten.

Verder weet ik het niet meer.
 
Re: Explorer-balk onder het knopje Beeld

Geplaatst door Taalkring
Beste Bennie jij bent de enige die reageert, waar het om gaat is:

de Explorerbalk onder het knopje Beeld.

Als ik de Explorer-balk eruit kan halen of disabelen ben ik uit de problemen want de leerlingen gebruiken de zoekfunctie in de explorerbalk om op andere site's te komen.


Groetjes
OBS "de Taalkring"

Dan heb ik het verkeerd gelezen/begrepen, alhoewel de regel "de Explorerbalk onder het knopje Beeld" wat verwarrend is.
 
Beste taalkring, ik gebruik al sinds geruime tijd het programma IE New Window Maximizer. Hier zit in de setup een optie om alles naar full screen te zetten. Dit gaat automatisch. Ik gebruik deze optie zelf niet omdat ik die opdrachten wel wil houden maar je kunt het op deze manier proberen! Het enige nadeel is dat echt álles wordt gemaximaliseerd naar full screen, ook een opdracht. Dit is weer te verhelpen door de naam van IE te veranderen. Hier weet ik alleen hoe je dit moet doen als je XPpro hebt. Als je alles stap voor stap navolgt is het gemakkelijker dan het lijkt!
Ga naar 'start' -> 'uitvoeren' -> typ 'gpedit.msc' en druk ENTER. Een scherm met 'Groepsbeleid' opent zich. Ga in 'Gebruikersconfiguratie' -> 'Windows-instellingen' ->
'Internet Explorer-onderhoud' -> 'Gebruikersinterface van de browser' -> 'Titelbalk van de browser' naar de eigenschappen hiervan. Kies de optie 'Titelbalk aanpassen' en vink deze aan. Vul 'Tekst van de titelbalk:' in het tekstveld bijv. 'OBS "de Taalkring"' in en kies 'OK'. Sluit dit af.
Tot slot in IE New Window Maximizer 'alkring"' invullen. De foutmeldingen komen niet meer beeldvullend, de vensters wel.

Succes! :thumb:
 
IE windows maximizer

Beste Fun_Surfer

Dank je wel voor dit progje maar,..... gpedit.msc komt niet voor op mijn computer.
Weet jij misschien hoe dat komt?

Is de "ie new windows maximizer" die ik gedownload heb al nieuwer dan waar jij mee werkt??

Als je rechts bovenin op het middelste knopje "vorig formaat"klik komt de werkbalk weer terug en dat wil ik niet.

Wie weet raad?
 
gpedit staat alleen op je pc als je XPpro hebt, dacht ik. Als je XPhome hebt staat het er niet op... Wat je misschien kunt doen is eerst IE New Window Maximizer het venster op full screen laten zetten en dan het venster laten 'locken'. Of en hoe je dit kunt doen weet ik niet maar dat weet vast iemand anders wel hier! ;)
Van IE New Window Maximizer heb ik versie 2.2...
GRTZ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan