hallo,
Ik heb een string(nieuwe positie) die eruit ziet als: Channel_0_User_Defined.User.User1
en deze wil ik gaan verkleinen. Dit kan ik doen door gebruik te maken van strings die ik vind met een For loop.
namelijk:
ik vergelijk in feite de linkerkant van nieuwepositie met de gevonden vName als dit klopt exit ik de for loop.
daarna ga ik deze string verkleinen.
Dit moet ik in feite blijven doen tot lengte van de string 0 is.
Hiervoor is er een Do while loop aanwezig.
Mijn probleem is dat het me niet lukt om een goede loop op te zetten om dit te doen, want om elke keer erachter te komen waarmee ik hem moet verkleinen moet ik die for loop weer aanroepen. En ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen.
Ik hoop dat jullie genoeg hebben aan de code die ik gegeven heb als je meer nodig heb kan je dat gewoon vragen.
groeten dadio25
Ik heb een string(nieuwe positie) die eruit ziet als: Channel_0_User_Defined.User.User1
en deze wil ik gaan verkleinen. Dit kan ik doen door gebruik te maken van strings die ik vind met een For loop.
namelijk:
Code:
For Each vName In OPCMyBrowser
comparestring = "" + vName
If Left(nieuwepositie, Len(comparestring)) = comparestring Then: bfound = True: Exit For
Next vName
ik vergelijk in feite de linkerkant van nieuwepositie met de gevonden vName als dit klopt exit ik de for loop.
daarna ga ik deze string verkleinen.
Code:
comparestring = "" + Mid(nieuwepositie, (Len(comparestring) + 2))
nieuwepositie = comparestring
Dit moet ik in feite blijven doen tot lengte van de string 0 is.
Hiervoor is er een Do while loop aanwezig.
Code:
If bfound Then
Do While (Len(NormalPosition)) > 0
OPCMyBrowser.MoveDown (comparestring)
comparestring = "" + Mid(NormalPosition, (Len(comparestring) + 2))
NormalPosition = comparestring
Loop
Else
MsgBox "No Match was Found for " & NormalPosition, vbInformation, "Match Failure"
End If
Ik hoop dat jullie genoeg hebben aan de code die ik gegeven heb als je meer nodig heb kan je dat gewoon vragen.
groeten dadio25
Laatst bewerkt: