• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

het verschil tussen 2 cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjuh87

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
goedendag zou iemand mij met het volgende kunnen helpen?

Ik ben nu een excelbestand aan het maken en kom een probleem tegen waar ik het antwoord niet op weet ik geef even een voorbeeld:

B6 426 C6
B7 431 C7 dan wil ik hier het verschil hebben tussen B6 en B7 is 5 (welke formule)
B8 439 C8 en hier weer hetzelfde dus het verschil tussen B7 en B8 is 8
B9 449 C9 enz enz

en is daar dan iets voor dat ik maar 1 keer een formule in hoef te vullen om dit verschil telkens op C krijg te staan?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
Mvg Patrick

goedendag zou iemand mij met het volgende kunnen helpen?

Ik ben nu een excelbestand aan het maken en kom een probleem tegen waar ik het antwoord niet op weet ik geef even een voorbeeld:

B6 426 C6
B7 431 C7 dan wil ik hier het verschil hebben tussen B6 en B7 is 5 (welke formule)
B8 439 C8 en hier weer hetzelfde dus het verschil tussen B7 en B8 is 8
B9 449 C9 enz enz

en is daar dan iets voor dat ik maar 1 keer een formule in hoef te vullen om dit verschil telkens op C krijg te staan?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
Mvg Patrick

Simpel hier je antwoord op je vraag :

type: ''=B6-B7''

of

type ''='' > klik op cel B6 > type ''-'' > klik op cel B7 > ENTER > je antwoord is 8:thumb:

Simpel hier je antwoord op je vraag :

type: ''=B6-B7''

of

type ''='' > klik op cel B6 > type ''-'' > klik op cel B7 > ENTER > je antwoord is 8:thumb:

maar is er geen vaste formule voor wat ik bij B invul automatisch het antwoord bij C tevoorschijn komt ander blijf ik formules invullen snap je?Stel:

B6 C6 kan k hier geen formul invullen voor alles hieronder automatisch uit te rekenen
B7 426 C7
B8 457 C8 31
B9 469 C9 12

maar is er geen vaste formule voor wat ik bij B invul automatisch het antwoord bij C tevoorschijn komt ander blijf ik formules invullen snap je?Stel:

B6 C6 kan k hier geen formul invullen voor alles hieronder automatisch uit te rekenen
B7 426 C7
B8 457 C8 31
B9 469 C9 12

Ik weet het alleen met auto som dan moet je een gebied selecteren en telt hij alles binnen dat gebied op maar ik zal nog wel ff zoeken Ik bedoelde eerst dit:

Bekijk bijlage Map1[1].xls

maar dan moet je idd alles intikken

B7 426 C7
B8 457 C8 31
B9 469 C9 12

Hoi patjuh87

=C.VERSCHIL(B1;B2)

Zet in C2 deze form. en copy naar beneden, dat was mijn bestandje.

JTMT

Hoi patjuh87

=C.VERSCHIL(B1;B2)

JTMT

ow oké maar volgesmij is er alleen maar automatish op tel SOM
maar op die manier wat jij doet weet ik het ook niet ik zou gewoon dit doen:thumb:

=B1-B2
=B2-B3
=B4-B5
etc

ben je zo mee klaar

het kan ook nog zijn dat ik het niet helemaal begrepen heb want ik werk in excel 2003 en jij 2007 hij convert hem dan wel maar sommige optie's heeft 2003 niet die 2007 wel heeft :P dus dan word het bestandje iets anders

Beste patjuh87 , geef zelf eens een voorbeeldje , met de handmatige berekening wat je wil verkrijgen of kijk naar het bestandje de formule in kolom C rijen 1 , 2 , 3 enz

Bijlagen

Ik ga even verder met me bestandje en dan gooi ik die straks wel weer hier op en dan is het misschien iets makkelijker uit te leggen want ik snap er niks van :confused:

Is het dit wat je wil bereiken ? heb een controle toegevoegd op verbruik een SOM(........) of eindstand - beginstand zie rij 51

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi patjuh87

=C.VERSCHIL(B1;B2)

JTMT

JTMT zou graag mt jou in contact willen komen via mail zou je misschien je mailadres naar mij kunnen sturen?

Is het dit wat je wil bereiken ? heb een controle toegevoegd op verbruik een SOM(........) of eindstand - beginstand zie rij 51

Ja dit is wat ik wil bereiken maar ik zie dat er overal een andere som staat betekent dat dat ik dan elke keer weer een nieuwe som in moet vullen?

Deze zal er dan wellicht gekomen zijn door de formule die er in 1 2 3 staat en kan doortrekken = trouwens na te lezen op cursus excel . Over die andere vraag dat ik lees :rolleyes: bij mij passeren die niet door mijn mailwasher > bounce

Bijlagen

• meters.jpg
    meters.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 225
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan