Het verschil tussen USB, USB 2.0 en Firewire, en de snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
230
Verschil

Er is toch nog verschil tussen USB 2.0 Full-Speed en USB 2.0 High-Speed.

Full-Speed schijnt 12 MB/s (net als 1.1) te zijn, High-Speed schijnt de 480 MB/s te zijn.
 
USB 1.1 of USB 2.0??

Volgens mij geeft het woord "Enhanced" aan,dat het om USB2.0 gaat.

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Op de doos van mijn Medion computer stond "5 X USB 2.0", echter als ik een nieuwe externe harddisk aansluit op de USB poort doet íe het wel maar heel langzaam en hij trekt ook een groot deel van mijn bandbreedte weg van de internet verbinding. Dat is voor mij een compleet raadsel. Als ik de 'application' cd in de cd-romspeler stop en de driver van USB wil installeren, dan geeft ie aan dat het gaat om 'enhanced' software. Je zou dus denken dat het inderdaad 2.0 is. Hoe kan je dat nou zien in de computer? Mijn externe harddisk ligt nu al twee weken in de kast omdat ik hem niet kan gebruiken. Als ik een kopie wil maken van mijn backup partitie op de externe HD dan duurt dat drie dagen...???

Help mij punt NL ??

Peter
 
in mijn platinum drive van mijn Audigy 2 zitten ook nog optical uitgangetjes... hoesnel zal dat gaan? en welke dingen kan ik erop aansluiten?
 
Hier moest iets van Steve staan maar ik zie het niet...maar heb het wel nodig...

wie kan me eraan helpen? Ik heb voor USB1.0, USB2.0, Firewire 1 en Firewire 2 de min. en max snelheid nodig. Het maximaal aan te sluiten apparaten en de max. kabellengte.

Ik heb zelf al een paar dingen gevonden maar niet zoveel:

Min snelheid.
USB 2.0 1,5

Max snelheid
USB 1.0 12
USB 2.0 480
Firewire 1 100
Firewire 2 400

Max. Aan te sluiten apparaten
USB 1.0 127
Firewire 1 62
 
Ik borduur even voort op deze vraag;

Hoe kom ik er achter welke versie van USB ik heb. Ik kan deze info niet in "Apparaatbeheer" achterhalen.
Daar staat namelijk onder het kopje USB-controllers;
4 x een USB-hoofdhub
2 x een VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
1 x een VIA USB Enhanced host-controller

Als ik hier verdere info uit probeer te halen kan ik niet te weten komen of ik een USB 2.0 (hetgeen ik moet hebben voor installatie I-Pod, althans daar blijft de installatie op haken)

Iemand die mij verder kan helpen?
 
usb hubs

ik heb zelf een paar maanden terug een thrustmaster wifi stick gekocht voor mijn psp (playstation portable)
het werkte ik kon er mee surfen via mijn psp.
maar twee dagen geleden begon mijn usb hubs te zeggen dat ze te traag zijn voor de sticks.
ik weet zelf ook niet wat voor hubs ik heb, (heb zelf nooit aangedacht).
maar nu heb ik en probleem het wil niet lukken..
wat kan ik eraan doen????

help mee please
 
Mensen die vragen hierover hebben, graag een eigen topic openen. Het eerste bericht van deze topic is van 2003 en de laatste van 2004. Het heeft geen zin om hierin verder te gaan.

Deze sluit ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan