Opgelost Het versturen van een MP4-bestand per E-mail lukt niet

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Het versturen van een MP4 filmpje per E-mail (met outlook - New) lukt me niet.
Is dat normaal of doe ik iets fout?
ik krijg wel de opmerking:
Voor het verzenden van uw bestand of afbeelding, verwijdert u grote inline-afbeeldingen of -bijlagen uit deze thread.

Hoe verwijder ik die inline-afbeeldingen op -bijlagen dan?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Gewoon aanklikken,selecteren en verwijderen. Maar mp4 bestanden zijn vaak te groot voor mails.
Je kan ze beter in de cloud opslaan en daar vanuit delen.
 
Of via Wetransfer o.i.d. dergelijks versturen.
 
Hallo Aar
Bestanden zijn zeker niet te groot n.l. 355.000 Kb
Dat zou toch moeten kunnen
Maar toch zou ik wel graag het probleem willen weten.
Inmiddels heb ik ze probleemloos verzonden met idd WeTransfer.
 
355.000 kb is al +/- 355 MB. In een mail gaat dit zeker niet lukken.
Wel bizar dat dit anno 2024 niet kan, maar in de cloud of via WeTransfer is de beste oplossing.
 
Veel mailsystemen hanteren nog een limiet van 10 of 20 MB per email. Maximum bij bijv. Microsoft 365 is 150 MB.

@Aar . Dat heeft vooral te maken met hoe e-mail werkt. Stel je stuurt een e-mail met een hele grote bijlage aan een heleboel mensen in hetzelfde e-mail domein. Technisch gezien wordt de e-mail aan elke afzender afzonderlijk verstuurd. Dus dat is tich keer een hele grote e-mail die de ontvangende server moet verwerken.

Vroeger meermaals een mailserver plat gehad omdat een arts wel heel grote bijlages probeerde te versturen. Dan hing dus de uitgaande mail queue meerdere uren vast bij het verwerken van deze opdracht. Daarna kwam de e-mail (inclusief dus de bijlage) onbestelbaar retour vanaf elke ontvanger.
 
Veel mailsystemen hanteren nog een limiet van 10 of 20 MB per email. Maximum bij bijv. Microsoft 365 is 150 MB.

@Aar . Dat heeft vooral te maken met hoe e-mail werkt. Stel je stuurt een e-mail met een hele grote bijlage aan een heleboel mensen in hetzelfde e-mail domein. Technisch gezien wordt de e-mail aan elke afzender afzonderlijk verstuurd. Dus dat is tich keer een hele grote e-mail die de ontvangende server moet verwerken.
Dat is ook zo, maar vooruitdenkend op de toekomst zouden de protocollen standaard eigenlijk veel beter moeten zijn, volgens een principe waarbij bestanden vanzelf in de cloud van de provider komen te staan. Maar het hele internet is al zo ver uitgebreid dat je een nieuw 'mail 2.0' niet eventjes zomaar uitrolt. Gelukkig zijn er providers die dergelijke bijlages standaard al in de cloud plaatsen. Maar het is helaas geen standaard.
Edit:
Ingekort omdat @OctaFish zich er zichtbaar aan ergerde. Hopelijk is hij nu tevreden.
 
Laatst bewerkt:
@Aar: leg eens uit waarom je het totale bericht van rogers quoot? Het is niet eens meer in zijn totaliteit leesbaar zonder dat je extra moet klikken! Ik vind dat dus onzinnig.... En ik denk ik niet alleen. Al was het maar omdat het bericht van rogers er gewoon, en perfect leesbaar, boven staat. En kom niet aan met de smoes dat je de muis niet kon beletten om naar de Citeren knop te glijden....
 
Hallo @Aar en @OctaFisch
Omdat ik antwoord wil geven op hun reactie, zodat het geen losse reactie is.
 
@Aar:
Heb je dit al eens gezien?
Heb ik allang gedaan. (Niet bij jou natuurlijk ;))

Negeren.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
@edmoor
Wat houd dat precies in, als ik op die negeer-knop druk ?
Ga er maar vanuit dat ik met alles het beste vóór heb. Het is alleen een schreeuw om hulp
 
@edmoor
Wat houd dat precies in, als ik op die negeer-knop druk ?
Ga er maar vanuit dat ik met alles het beste vóór heb. Het is alleen een schreeuw om hulp
Dan je zie die berichten van diegene niet meer.
 
Okay heren, bedankt
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Ingekort omdat @OctaFish zich er zichtbaar aan ergerde. Hopelijk is hij nu tevreden.
Stop gewoon met nodeloos citeren; nergens voor nodig. En daar wil ik je best een PM voor sturen de volgende keer :). Betere optie was dus: quoot weghalen.
 
@OctaFish:
Ik probeer het te beperken, maar soms gebeurt het nu eenmaal omdat ik ook op een ander forum zit waar dit geen probleem is, omdat quotes toch vanzelf ingekort worden. Je kan natuurlijk ook proberen om te denken of een deftige extentie in TamperMonkey te schrijven die dit automatisch voor je doet. Onthoud dat je de wereld nu eenmaal niet in je eentje kan verbeteren. Anyway, het klinkt misschien een beetje bot, maar het probleem moet je dus feitelijk bij jezelf zoeken.
 
Laatst bewerkt:
@OctaFish:
Onthoud dat je de wereld nu eenmaal niet in je eentje kan verbeteren.
Maar dat ontslaat niemand van de (morele) plicht om het wél te proberen. En als iedereen het doet, lukt het ook nog :). En nee, het problewem moet ik niet (al dan niet feitelijk) bij mezelf zoeken, want er zijn er veel meer die zich ergeren aan het nodeloos quoten. Ook al geloof ik best dat je het onbewust doet.

Alhoewel ik dus níet snap, niet kán snappen en ook niet wíl snappen dat mensen die op een bericht reageren het supermooie en grote tekstvak waarin ze gelijk kunnen gaan typen negeren, maar wél met de muis op zoek gaan naar dat (best kleine) Citeren knopje. Dus wellicht óók een stukje zelfwerkzaamheid aan jouw kant :D. En dan hebben we er al weer veel te veel tijd aan besteed.
 
Het is goed zo. Laten we maar een eind aan deze kwoot-discussie maken. 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan