• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

het volgende item wordt geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hoi,

Ik heb een kleine irritatie met Excel 2003. Iedere keer bij het starten moet ik 25 a 30 seconden wachten totdat er een installatie is gedaan.
De melding luid:
Code:
onderdelen van microsoft excel worden geinstalleerd
het volgende item wordt geinstalleerd: microsoft Excel-functie
Ik heb alle invoeg toepassingen uitgeschakeld en de melding komt alsnog. Als ik Excel in veilige modus start ( met de optie '/s' op de snelkoppeling dan start Excel direct zonder deze melding. Dat willen we graag ook gewoon voor als we Excel starten zonder veilige modus ( gezien dat als ik files open ik niet veilige modus wil en kan forceren ).

Heeft iemand suggesties over hoe ik dit probleem kan aanpakken?

Mvgr,

Remco van Grinsven

Voer in een commandbox de volgende opdracht uit. Eventueel als Administrator.

reg add HKCU\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Options /v NoReReg /t REG_DWORD /d 1

Laatst bewerkt:
Beste edmoor,

Dank voor uw suggestie. Ik kreeg na het uitvoeren van de reg patch : De bewerking is voltooid.
Maar helaas blijft het excel probleem bestaan.

Dat commando heb ik al een keer of 5 bij anderen met hetzelfde probleem gebruikt en daar was het direct opgelost.
Even voor de zekerheid, weet je zeker dat het Office 2003 is?
Controleer anders even met regedit of die sleutel en waarde wel goed zijn toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Beste Edmoor,

Ik weet zeker dat het office 2003 is.. maar het is wel met allerlei SP's uitgebreid SP3 zit er ook bij bij mijn weten.. ( release sept. 2010 ).

Ik ben enigsinds bekend met het registery. dat houd in dat ik door regedit kan bladeren en de meeste dingen kan plaatsen. Maar welke waarde nou goed is of niet is voor mij meestal een raadsel. kun je me vertellen wat ik zou moeten zien bij:
HKCU\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Options

Dank voor je hulp zover ;D.

Mvgr,

Remco van Grinsven

Dit probleem kan enkele verschillende oorzaken hebben.
Het kan zijn dat instellingen niet goed naar het register geschreven kunnen worden. Mogelijk een beschadiging, of door een programma wat de toegang blokkeert.

Enkele stappen die dit probleem mogelijk op kunnen lossen:

De computer schoon opstarten
Windows XP configureren voor opstarten in de modus voor schoon opstarten
Windows Vista/7 configureren voor opstarten in de modus voor schoon opstarten

De Office gebruikersinstellingen verwijderen uit het register
- Druk op het toetsenbord tegelijkertijd de Windows-toets + R in.
- In het scherm Uitvoeren, typ je regedit en klikt op OK
- Blader naar de map HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office en verwijder deze map
Let op: Gebruikersinstellingen worden hiermee terug naar de standaard instellingen gezet

Verwijder de inhoud van de XLStart mappen
Voor 32bit Windows versies: C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\Xlstart
Voor 64bit Windows versies: C:\Program Files(x86)\Microsoft Office\Office11\Xlstart
Indien Windows XP: C:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART
Indien Windows Vista/7: C:\Users\<Gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLStart

Als dit het probleem niet oplost, zou ik graag van je willen weten sinds wanneer het probleem speelt, en welke Windowsversie je gebruikt.

Mij lijkt dat er ook een Excel 2007 of 2010 is geïnstalleerd. Het probleem ligt niet bij het besturingssysteem maar bij office.

Het probleem doet zich inderdaad meestal voor na een installatie van Office 2007 of 2010 wanneer 2003 al is geïnstalleerd.
Dat commando zou dus ook eventueel voor die versies uitgevoerd moeten worden.
Het ziet er dan respectievelijk als volgt uit:

Office 2007:
reg add HKCU\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Options /v NoReReg /t REG_DWORD /d 1

Office 2010:
reg add HKCU\Software\Microsoft\Office\14.0\Word\Options /v NoReReg /t REG_DWORD /d 1

Ik zie jullie flink hameren op office 2007 of nieuwer. Kan het ook zijn dat een office 2007 viewer die ik los naast mijn office pakketje heb draaien invloed heeft op mijn office 2003 opstart problemen?

Ik ga vanavond met het lijstje aan de slag en dan koppel ik weer terug wat het resultaat is of wat de oplossing was.

bedankt allemaal voor alle suggesties :thumb:

Mocht al het bovenstaande nou niet werken en je kiest ervoor om office eens te her installeren gebruik dan deze fixits: http://support.microsoft.com/kb/2639197/nl
Voor de zekerheid kun je ze het beste voor alle versies uitvoeren. Zo weet je meteen zeker dat eventueel voor geïnstalleerde versies ook weg zijn.

Het probleem is opgelost :thumb:.

In het register trof ik wel iets aan van office/14.0.
Ik heb verder niet veel merkwaardigs aangetroffen.

Ik heb http://support.microsoft.com/kb/2639197/nl gebruikt om het allemaal te verwijderen en na herinstallatie kwam het probleem niet meer voor. Ik heb op dit moment ook geen viewers geinstalleerd voor nieuwere versies van office.. maar mocht het probleem zich dan weer voor doen weet ik hoe ik het kan verhelpen en hoe ik de nieuwere office files kan uitlezen via een alternatieve weg.

:thumb: voor je hulp allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan