het wel verbinding met msn, geen firefox explorer of games.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommywalker

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Berichten
14
hallo allemaal!

ik hoop dat iemand hier mij wil proberen te helpen, want ik zit met de handen in het haar.

ik ben nogal een digibeet, en heb gisteren een programmaatje opgestart wat ik gedownload had. direct klonken er overal alarmbellen van mijn eset-nod virusscanner. alles uitgeschakeld en spyware doctor laten draaien, malwarebytes daarna en daarna eset-nod een volledige scan uit laten voeren. aantal "bedreigingen" laten verwijderen, ik dacht, kat in t bakkie.

nu wil t lot dat elke keer als ik de computer opstart, ik een paar meldingen van NOD krijg, dat er allerlei rare adressen geblockt zijn.... mijn msn start daarna op zoals het hoort. als ik echter mijn firefox óf explorer browser opstert krijg ik nul op rekest. deze zeggen beide dat er iets mis kan zijn met de firewall.

ook heeft de firewall heel even uitgestaan een paar seconden tijdens de aanval, dit ging vanzelf, en heb het uiteraard direct ongedaan gemaakt.

wat heb ik tot nu toe gedaan:
--firewall ingeschakeld uitgeschakeld, en firefox + explorer toegevoegd en weggehaald uit de lijst. (alle combinaties met steeds een reboot ertussen)

-- ik heb de kpn gebeld, maar deze zeiden dat de verbinding verder prima moest zijn, en die konden me dus ook verder niet helpen.

-- ik heb een nieuw "profiel" gemaakt bij het configuratiescherm, en daar alles geprobeerd.

ik ben een beetje door mijn truukendoos heen. ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

ik gebruik windows xp met alle sp's geinstalleerd, op een hp media pc. (desktop) en internet via wifi. mijn vriendin's laptop heeft nergens last van (zit ik nu op) en mijn iphoe ook niet, evenals de wii en dsi's.

heeft iemand enig idee wat er aan de hand is??? want ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik nu nog kan of zou moeten doen.

alvast bedankt en prettig weekend allemaal!

tommy
 
Laatst bewerkt:
Kun je eens proberen om op te starten in veilige modus?(bij opstarten pc, een paar keer op F8 drukken, dan krijg je een keuzelijst, kies dan voor veilige modus met netwerkmogelijkheden)
Kijk dan of het wel werkt, en ga dan in de veilige modus ook even je pc laten scannen op virussen/malware.
 
Met Malwarebytes (te downloaden van www.malwarebytes.org) scannen op Malware. Zoals Thapriest aangeeft kun je dat het beste doen als je start in veilige modus met netwerk ondersteuning.

Controleer ook je hosts bestand /windows/system32/drivers/etc/ (althans bij xp) of daar niet meer in staat dan alleen een vermelding met 127.0.0.1 er voor.

Als je xp hebt kun je ook nog een command prompt openen, daarna het volgende commando intypen:
netsh winsock reset

Misschien is het ook handig een volgende keer gelijk even te vermelden welke windows versie je gebruikt.;)
 
Kun je eens proberen om op te starten in veilige modus?(bij opstarten pc, een paar keer op F8 drukken, dan krijg je een keuzelijst, kies dan voor veilige modus met netwerkmogelijkheden)
Kijk dan of het wel werkt, en ga dan in de veilige modus ook even je pc laten scannen op virussen/malware.


bedankt voor je reactie!
ik heb spywaredoctor en malwarebytes een volledige scan laten draaien in veilige modus met netwerkmogelijkheid. er zijn door beide programma's geen afwijkingen gevonden.
 
Met Malwarebytes (te downloaden van www.malwarebytes.org) scannen op Malware. Zoals Thapriest aangeeft kun je dat het beste doen als je start in veilige modus met netwerk ondersteuning.

Controleer ook je hosts bestand /windows/system32/drivers/etc/ (althans bij xp) of daar niet meer in staat dan alleen een vermelding met 127.0.0.1 er voor.

Als je xp hebt kun je ook nog een command prompt openen, daarna het volgende commando intypen:
netsh winsock reset

Misschien is het ook handig een volgende keer gelijk even te vermelden welke windows versie je gebruikt.;)


ook bedankt voor je snelle reactie!

ik heb ook het "host" bestand bekeken met kladblok, en daar stond inderdaad alleen een regel onderaan met 127.0.0.1 localhost.


ik heb die commandoregel ingevoerd, en de pc opnieuw opgestart in normale modus. zonder resultaat.
 
ik heb wat aanvullende informatie!

sinds gisteren geeft mijn virusscanner (eset - nod) een melding dat er een "threat" gevonden is. "object: C:\WINDOWS\system32\drivers\NDIS.sys"

"treat: Win32/protector.B virus"

hij geeft ook aan"error while cleaning"

als ik dan op clean of delete druk, krijg ik een venstertje dat zegt "error while cleaning" en kan ik alleen maar "no action" kiezen om de alert weg te krijgen.

kan iemand hier iets mee?
 
Ook in de veilige modus niet?

Ik denk dat de beste kans die je dan gaat krijgen is om windows opnieuw te installeren..
 
nee ook niet in veilige modus....

heb nu een cd gevonden waarvan ik dacht dat het de install was van xp. bleek bij het opstarten (booten vanaf cd) dat het een programma "bartpe" was. begon gelijk te installeren. nu staat dat er dus op en is de schijf (volgens mij) geformatteerd... opzich geen probleem, maar telkens als ik nu opstart vraagt ie om die bootcd van bartPE. ook als ik er een windows xp install disk in leg.

iemand enig idee hoe ik van bartje af kom???? en hoe ik alles zover krijg dat de installatiedisk gezien gaat worden...?

bedankt!
 
Normaliter zou je de vraag moeten krijgen bij het opstarten(als er een windows xp instaal cd in zit) of je wilt starten van cd-rom dat je dan op een toets moet drukken.

En als je dat dan doet zou hij de installatie door moeten lopen..
Heeft niks met PE uit te staan.

Cd wel goed, en in de goede cd drive?
 
dit geloof je toch niet, had de cd in de verkeerde lade gestopt!!! installatie succesvol lekker schoon machientje weer!

SUPER BEDANKT ALLEMAAL voor jullie reacties!


ik heb alleen nog wel 1 vraagje, ik heb nu de schone windows erop staan (XP) maar mijn wireless network kaart staat niet tussen verbindingen! weet iemand hoe ik die weer instel of installeer? het is een ingebouwde kart dus heb er geen cd van o.i.d.

of moet ik hier een aparte vraag voor aanmaken...

bedankt !!
 
Super dat het weer werkt.

Voor je draadloze netwerkkkaart moet je software gaan opzoeken.
Er even achter welke kaart het is en dan op de site van de fabrikant even zoeken naar de stuurprogramma's..

Installeren en klaaro!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan