'HET' werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuur

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Sinds bijna een jaar draai ik Office 2010 professionel, onder Windows7 64 bit.
Vandaag houdt opeens Access (Access database-engine kan niet worden geladen), Excel (een lexicon (XLLEX>DLL) ontbreekt of is beschadigd) en Outlook (kan Outlook venster niet openen) er allemaal mee op.
Word en One Note werken nog naar behoren.

Ik heb geprobeerd Office opnieuw te installeren.
Mededeling: Installatie werkt niet meer.
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt.

Wat nu?

Het lijkt erop dat er corrupte resten achtergebleven zijn van de vorige installatie die je herinstallatie nu belemmert. Het beste kun je dan ook de Office 2010 removaltool gebruiken om er zeker van te zijn dat deze resten verwijdert zijn. De removal fix-it voor Office 2010 kun je downloaden via de volgende link:

http://support.microsoft.com/kb/290301#Method2

Herstart hierna het systeem en probeer Office nogmaals te (her)installeren.

Fix-it werkt niet.
Met Revo-uninstaller gewerkt. Die maakt ook het register schoon (een hele klus).
Daarna geïnstalleerd. Nu begint hij aan de klus, maar breekt halverwege af: een fout in de installatie.
In Office blijken slechts enkele dll-bestanden te zijn geïnstalleer (map 1043).

Om wanhopig te worden.

Ik zou toch graag wat meer informatie willen hebben, vandaar de volgende vragen:

- Wat bedoel je precies met Fix-it werkt niet? Krijg je een foutcode bij het uitvoeren of bedoel je dat het probleem nog aanwezig is?
- Installeer je vanaf een dvd of via een downloadlink?
- Ervaar je toevallig ook problemen met andere (non-Office) programma's?

Fix-it zegt dat het Office niet kan verwijderen. Dit is dus inmiddels anders (en redelijk grondig) gebeurd.
Office is aangekocht via internet, via een link (heb ik nog steeds) en via en daarvan gebrande dvd geprobeerd te installeren. Werkt beide niet.
Windows schijnt naar behoren te werken. Ik kan browsen via IE, Firefox, Chrome. Ook andere programma's werken naar behoren.
Het bleek niet mogelijk de computer naar een eerder herstelpunt te herstellen.
Ik heb een uitgebreide virusscan gedaan - de computer is schoon.

Het niet werken van systeemherstel lijkt toch op een probleem binnen Windows, vandaar dat ik wil controleren op beschadigde systeembestanden. Dit omdat we dit moeten uitsluiten gezien het feit dat het Office-probleem hieraan gelieerd zou kunnen zijn.

1. Ga naar Start.
2. In "Programma’s en bestanden zoeken" typ je CMD.
3. In het startmenu verschijnt nu een icoon met dezelfde naam.
4. Klik op dat icoon met de rechtermuis knop.
5. Kies "als Administrator uitvoeren"
6. In het commandoscherm wat je nu krijgt typ je CHKDSK /R en druk je op [ENTER]
7. Je krijgt een melding dat de schijf niet kan worden gescanned en de vraag of je wilt scannen bij de volgende herstart.
8. Typ een [J] om te accepteren dat dit wordt gedaan.
9. Typ nu in het commando venster SFC /SCANNOW en druk op [ENTER]
10. Dit gaat nu je systeem op beschadigde bestanden controleren.
11. Op het einde krijg je de uitslag, deze mag je posten in dit topic (niet het CBS log , maar de bevindingen of er beschadigde bestanden zijn). Graag de volledige regel toevoegen aan de post.
12. Wanneer je dit allemaal hebt gedaan mag je je computer herstarten om de schijfcontrole te laten uitvoeren.(Dit gebeurt automatisch)
13. Na de schijfcontrole zal Windows gestart worden, je kunt dan nogmaals proberen Office te installeren.

Inmiddels naar een reparatiebureau geweest. Het duurde vrij lang :-(
Maar alles werkt weer.
Windows is opnieuw geïnstalleerd.
Evengoed bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan