Het wil maar niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbert1983

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
De laatste tijd wil me pc maar niet lekker draaien. Ik vermoed dat het me harde schijf is maar weet dat niet zeker. Mijn problemen zijn dat niets stabiel wil draaien. Hoofdzakelijk is het me world of warcraft wat vaak crasht. Naast de eeuwige vastlopers waardoor ik me hele pc moet resetten omdat hij verder niets meer doet (geen alt-f4, geen ctrl-alt-del, geen alt tap, niets) krijg ik ook vaak de melding dat de pc een bepaald bestand niet meer kan lezen. hij verwijst vaak naar een bepaald landje die die niet meer kan laden. verder trekt het probleem ook door naar andere spellen, die willen er ook zomaar mee stoppen, en dan praat ik over binnen enkele uren vanaf het moment van opstarten. Bijna alle vastlopers waar windows (vista en/of xp) van hersteld krijg ik de melding dat mijn beeldschermbesturing niet meer reageerd en dat het tevens hersteld is. En nu krijg ik er bovenop ook nog eens meldingen dat programma's onverwacht afsluiten omdat ik geen geheugen meer over heb. Best knap volgens mij als je xp draaiend heb met 2 gyg geheugen. Ik vermoed dat er dingen kapot zijn in mijn pc, maar zeker weten doe ik het helaas niet.

Na er ongeveer 4 maanden mee bezig te zijn ben ik alleen maar verder van huis geraakt. de foutmelding zijn regelmatiger geworden en ik snap er niets meer van. zelfs een gehele format en windows opnieuw installeren werkte niet. Ik ben ten einde raad, heeft iemand een idee?

Groetjes Robbert

Specificaties van je systeem?
hoeveelheid vrije ruime op je partitie(s)?

Ik heb een gygabyte moederbord, een intel pentium core 2 duo 2x 2.2 gyg prosessor, een ati radeon x1800 grafische kaart, 2 gyg black dragon geheugen, 500 gyg sata hard disk (merk is me even ontschoten) die verdeelt zijn in C:\100gyg, D:\400gyg ongeveer. me c staan echt alleen programma's en windows op, d is voor me spellen, muziek en films en dergelijk.

zou genoeg moeten zijn, ik doe t met minder... :confused:

Wat verteldTaakbeheer je over geheugen- en processorverbruik wanneer je pc niet lekker loopt?

startbalk>rechtsklikken>taakbeheer>tabblad processen en tabblad prestaties

al een chkdsk uitgevoerd? om te kijken naar foutieve clusters op je hdd?

als jij vermoedt dat het je hdd is zou ik dat maar is doen.

ook al eens gezocht naar nieuwe drivers.

Gebruik dit programma eens.

Het zoekt naar fouten in en op je harde schijf. Ook kijkt het hoe snel hij werkt enz.

En verder kijk eens naar stuurprogramma (driver) updates.

Bedankt voor het programma, ik had zelf het idee dat het dus aan me hd lag, maar schijnbaar niet. ik weet niet of een minimum van 38 mb/ps en een maximum van 81 mb/ps nette waardes zijn maar er zaten in ieder geval geen fouten op me disk. Gelukkig dat ik nog geen nieuwe had gekocht :). Ik draai momenteel weer onder vista, en via die gadgets kwam ik er gister achter dat wanneer een spel vast loopt me bijde core processors op de volle 100% draaien. Ik heb zo het idee dat dat niet echt goed is. Mijn geheugen daarintegen is denk ook wel goed. Weer met behulp van de vista gadgets zag ik dat van me 2 gyg er ongeveer standaart 1100 mb wordt verbruikt, en 1300 als ik een redelijk spel (medal of honor airborne) draait.

hmmm kameraad van mij had dit probleem en zelf heb ik dit probleem ook..

bij mij lag het aan mun pc die gewoon oud is geworden en het niet meer aankon dus doodging.

maar de pc van mijn kameraad is gloednieuw en zou het moeten kunnen draaien toch liep zijn processor steeds tegen de 100% aan.

bij hem was het zijn internet. hij ontkoppelde zijn internet kabel en zijn pc liep vlekkeloos, internet aan en het liep bagger. oorzaak was de draadloze ontvanger kon het om 1 of andere reden niet aan.

probeer eens zonder internet en kijk of hij dan "laggt"

Haal dat stomme Vista er gewoon af en installeer het stabiele XP gewoon.

Dan heb je veel minder problemen.

Het zijn beide goede oplossingen, helaas is het internet verhaal erg lastig want mijn grootste ergenis is dat mijn world of warcraft niet stabiel kan draaien. Internet is wel belangrijk voor me dus. Ik was wel al op de hoogte van de drama's die draadloos internet met zich mee kunnen brengen en ik heb daar al niet voor gekozen. Voor xp heb ik zelf ook al een paar keer gekozen, ik ben er zelfs mee begonnen en hoopte dat vista het kon verklaren/verhelpen (hoe navief kan iemand zijn :p) Maar helaas zijn onder beide besturings systemen de problemen hetzelfde :confused: inmiddels heb ik wel de memory check gedaan en ook die was positief.

en als je deze stappen eens doet ?

1 schijfcontrole en fouten laten repareren !
2 ccleaner opschonen schijf en register
3 defragmenteren schijfen
4 scannen op spyware met bv spybot
5 scannen op virusen met bv avg

kijk eens bij taakbeheer>processen of svchost.exe misschien teveel van je cpu vraagt

Anders installeer je je bestuuringssysteem gewoon helemaal opnieuw.

Soms wil dat ook wel eens werken.

Ik wil graag iedereen bedanken voor het meedenken over dit probleem, na de laatste adviezen uitgeprobeert te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dit gewoon een heel erg naar probleem is aangezien het probleem er nog steeds is. Ik ga dit weekend er nog aan werken en als het zondag avond nog niet verholpen is gaat maandag me pc naar een computer winkel en laat ik hun lekker het probleem oplossen. Het enige wat ik nog kan bedenken in conflicterende hardware maar dan had ik denk ik vanaf dag 1 problemen ermee had moeten hebben.

groetjes rob.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan