Het wil niet mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo

Ik heb hier een script voor het versturen van een bestelling, maar hij wil niet de bestelling door mailen.

Ik zie zo niet wat er aan de hand is, Heb het mailto adres even test genoemt.

Code:
<html>
<head>
<title>bestelformulier.html</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../stijlpagina.css">
<script type="text/javascript" src="language-nl.js"></script>
<script type="text/javascript" src="nopcart.js"></script>
</head>

<body>

<form action="mailto:info@test.de" method="post" enctype="text/plain">
<script type="text/javascript">CheckoutCart();</script>

<table width="419">
<tr><td>Name:    		</td><td><input type="text" size="15" name="b_first"> <input type="text" size="17" name="b_last"></td></tr>
<tr><td>Adresse: 		</td><td><input type="text" size="37" name="b_addr"> </td></tr>
<tr><td>Postleitzahl:   </td><td><input type="text" size="5"  name="b_zip">  </td></tr>
<tr><td>Wohnort:    	</td><td><input type="text" size="21" name="b_city"> </td></tr>
<tr><td>Telefon:     	</td><td><input type="text" size="37" name="b_phone"></td></tr>
<tr><td>Fax:     		</td><td><input type="text" size="37" name="b_fax">  </td></tr>
<tr><td>E-mail:   		</td><td><input type="text" size="37" name="b_email"></td></tr>
</table>

<br>
<input type="button" value="Formulier versturen" onclick="mailto:info@test.de">
<input type="reset"  value="Formulier wissen">
<input type="button" value="Naar beginpagina" onclick="javascript:document.location.href='beginpagina.html';">
</form>    

</body>
</ht

Kan iemend mij op weg helpen??

Lijkt mij in de eerste plaats dat het afgesloten moet worden met </html> ipv. </ht
en verder denk ik dat je in php.ini aanpassingen moet doen die betrekking hebben op de mailserver die gebruikt moet worden [denk eraan dat bij prive abonnementen mail altijd via de mailserver van de provider moet worden verstuurd, zoals smtp.xs4all.nl, mail.home.nl etc.]

Voorbeeld voor xs4all in php.ini:
[mail function]
; For Win32 only.
; http://php.net/smtp
SMTP = smtp.xs4all.nl
; http://php.net/smtp-port
smtp_port = 25

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord

Maar ik kan geen PHP gebruiken mijn webhost ondersteund dit niet, ik dat eerst van wel, maar nee dus.

Ik denk dat er met kopieeren iets mis is gegaan het wordt wel met HTML afgesloten.

Laatst bewerkt:
Hoort je vraag niet in de javascript sectie, misschien?

Ik had je verkeerd begrepen (grotendeels mijn fout: niet goed gelezen).
Wat jij lijkt te proberen is de bezoeker zélf een mail laten versturen naar xxxx@info.de

Mijn kennis van javascript is niet goed genoeg om te doorgronden waar dat nu fout gaat. Hopelijk reageren anderen nog met zinvolle(re) suggesties.

Tijs.

Inderdaad met de submit knop gaat het wel

mijn dank:thumb:

Nou Mijn mailaddress is gewoon te lezen in mijn site en geen probleem met spam.Zoek een goede hosting en das ook van de baan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan