Het Win32/Small.CA-virus verwijderen. Avast Antivirus meldt helemaal geen virus!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamano7o

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Mijn Pc heeft de zogenaamde:
Win32/Small.CA-virus opgelopen. toen ik dat zag heb ik onmiddellijk mijn systeem gescant maar mijn Antivirus software vond helemaal geen virus!

Ik denk ook dat ik hierdoor vaker problemen met mijn pc heb.
Ik kan namelijk geen updates meer doen en dat vind ik ook heel erg vervelend want als ik mijn pc wil afsluiten moet het namelijk de updates uitvoeren. dat doet mijn pc maar achteraf zijn ze niet geïnstalleerd.
Als ik de updates via het Windows Update scherm uitvoer krijg ik ook foutmeldingen genaamd:

Code 9C48

Code 80073712

Code 643

Ik hoop dat jullie daaraan wat hebben en ik hoop heel snel iets te horen van jullie.

MVG Jamano!

Laatst bewerkt:
probeer daarnaast eens windows update readiness tool: welke windows heb je? en welke architectuur?

Begin eens met een Mbam Free scan: http://zondervirus.nl/download/mbam-setup.exe
Eerst updaten en dan een volledige scan uitvoeren.

Malwarebytes Anti-Malware 1.70.0.1100
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2013.02.06.05

Windows 7 Service Pack 1 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Jamano :: JAMANO-PC [administrator]

6-2-2013 15:07:47
MBAM-log-2013-02-06 (17-48-49).txt

Scan type: Volledige scan (C:\|L:\|)
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 445963
Verstreken tijd: 2 uur/uren, 39 minuut/minuten, 47 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerwaarden gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 1
HKCR\regfile\shell\open\command| (Broken.OpenCommand) -> Slecht: ("regedit.exe" "%1") Goed: (regedit.exe "%1") -> Geen actie ondernomen.

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 2
C:\Users\Jamano\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\11\665f51cb-27e849ce (Trojan.FakeMS) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\dsgsdgdsgdsgw.pad (Exploit.Drop.GSA) -> Geen actie ondernomen.

(einde)

Registerdata gedetecteerd: 1
HKCR\regfile\shell\open\command| (Broken.OpenCommand) -> Slecht: ("regedit.exe" "%1") Goed: (regedit.exe "%1") -> Geen actie ondernomen.

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 2
C:\Users\Jamano\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\11\665f51cb-27e849ce (Trojan.FakeMS) -> Geen actie ondernomen.
C:\ProgramData\dsgsdgdsgdsgw.pad (Exploit.Drop.GSA) -> Geen actie ondernomen.

Malwarebytes heeft een paar infecties gevonden en die moet je dus verwijderen anders heeft het geen zin!
scan opnieuw met malwarebytes en laat het verwijderen door malwarebyes ook, volg de instructies juist en je bent van je probleem af!

C:\Users\Jamano\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\11\665f51cb-27e849ce (Trojan.FakeMS)
FakeMS , dus waarschijnlijk was je helemaal niet geinfecteerd met Win32/Small.CA. Het was gewoon een nep berichtje :)

@ jamano je pc is wel degelijk geinfecteerd door een trojan, gamefreak23 is daar verkeerd in.... verwijderen wat MBAM je meld ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan